HiFi.nl

Recensie: The Band The Last Waltz (sacd)

Gepubliceerd op 24 maart 2015
Auteur: Eric de Boer

The Band

Het laatste concert dat The Band in 1976 plande, vond niet toevallig plaats op dezelfde plek waar het gezelschap negen jaren daarvoor ook haar eerste concert gaf. De avond liep uit op een muzikaal feest, waarbij veel grote namen samen met de vijf bandleden op het podium stonden om samen een ode aan rockmuziek te brengen. De eerste grote muzikale documentaire werd hier ook geschoten. The Last Waltz is een historisch document, dat door Mobile Fidelity Sound Lab opnieuw is uitgebracht op een dubbele super audio cd.

lees verder>>

Recensie: Janne Schra Ponzo (CD)

Gepubliceerd op 3 februari 2015
Auteur: Eric de Boer

Janne SchraHet gaat Janne Schra voor de wind. Haar nieuwe studioalbum Ponzo komt volgende week uit en daarna staat er alweer een theatertour gepland. Samen met haar partner Torre kwam het vijfde album van Janne tot stand in hun eigen woonkamer, waar ook opnames plaatsvonden. De energie die Janne daardoor aan het album wist toe te voegen, zorgt voor aangenaam luisteren.
lees verder>>

Recensie: Van Piekeren Lijf & Rauw EP (CD)

Gepubliceerd op 17 januari 2015
Auteur: Eric de Boer

Van Piekeren  Lijf & Rauw EP (CD)Afgelopen jaar was het de ras-Utrechter Jan van Piekeren die aangenaam wist te verrassen met de eerste CD van zijn gelijknamige band. De charismatische singer-songwriter met zijn markante zware stemgeluid heeft inmiddels al diverse optredens achter de rug, en kwam ook op televisie als een van de kopstukken in een documentaire over een bekende Utrechtse straat. Afgelopen week presenteerde de band de nieuwste aanvulling op hun discografie, in de vorm van Lijf & Rauw.
lees verder>>

Mogwai Music Industry 3. Fitness Industry 1. (EP)

Gepubliceerd op 23 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Mogwai EPIn navolging op hun prima album Rave Tapes, dat in het begin van 2014 uitkwam, brengt het Schotse Mogwai nu de EP Music Industry 3. Fitness Industry 1. uit. Deze EP bevat zes tracks die het eerdere album moeten aanvullen. De muziek is divers en bedient fans op hun wenken wat betreft verschillende stijlen. Voor drie nummers werden zelfs externe producers en artiesten ingehuurd. De EP lijkt dus een leuke aanvulling, maar de band is helaas zelf verantwoordelijk geweest voor een nogal teleurstellend resultaat.
lees verder>>

Silent Ones soundtrack - Andrey Dergachev

Gepubliceerd op 18 december 2014
Auteur: Jan Luijsterburg

Silent OnesDe debuutfilm van Ricky Rijneke ging bijna twee jaar geleden in premire op het filmfestival Rotterdam. Er volgde een uitgebreide rondgang langs andere filmfestivals, waar veel prijzen gewonnen werden. 11 december kwam de film eindelijk in roulatie in de Nederlandse filmtheaters. Ter gelegenheid daarvan werd de soundtrack van de Russissche componist Andrey Dergachev op CD uitgebracht.
lees verder>>

Paul de Leeuw De Leeuw Zingt Long (LP)

Gepubliceerd op 17 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Paul de Leeuw zingt Robert LongHet achttiende(!) album van Paul de Leeuw is een hommage aan n van de grote idolen uit zijn puberteit. Robert Long liet met zijn unieke vorm van kleinkunst horen dat er meer was in het leven dan de doctrines van de gewone wereld, wat de jonge Paul indertijd natuurlijk aansprak. Getriggerd door het op Spotify afwezige oeuvre van Long, kreeg de artiest en presentator het idee om de muziek die voor hem zoveel heeft betekend opnieuw voor een groter publiek beschikbaar te maken.
lees verder>>

Todd Tobias - Impossible Cities (CD)

Gepubliceerd op 9 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Todd Tobias  Impossible Cities (CD)Impossible Cities is het tweede solo album van de uit Ohio afkomstige producer en artiest Todd Tobias. Hoewel deze man onder zn eigen naam weinig bekendheid geniet, zijn veel van zijn projecten en samenwerkingen een stuk bekender. Het jonge Utrechtse platenlabel Tiny Room Records tekende voor het album en toont daarmee meteen een flinke portie moed.
lees verder>>

At The Close Of Every Day Darkness Travels Light (CD)

Gepubliceerd op 25 november 2014
Auteur: Eric de Boer

Darkness Travels FrontWie Minco Eggersman de afgelopen tijd een beetje heeft gevolgd weet dat de artiest, producer, schrijver en niet te vergeten labelmanager nogal druk is geweest. Het verleden bewijst dat die drukte vaak resulteert in streling van het gehoor en soms zelfs de ziel. Met de terugkomst van At The Close Of Every Day in de vorm van het nieuwe album Darkness Travels Light wordt dat zeker ook weer bewaarheid. En voor liefhebbers kwam er ook een extra begeleidende zintuiglijke verwennerij op de markt.
lees verder>>

Volgende pagina>>

MQA-shows op een rij MQA-shows op een rij