HiFi.nl

Recensie: Van Piekeren Lijf & Rauw EP (CD)

Gepubliceerd op 17 januari 2015
Auteur: Eric de Boer

Van Piekeren  Lijf & Rauw EP (CD)Afgelopen jaar was het de ras-Utrechter Jan van Piekeren die aangenaam wist te verrassen met de eerste CD van zijn gelijknamige band. De charismatische singer-songwriter met zijn markante zware stemgeluid heeft inmiddels al diverse optredens achter de rug, en kwam ook op televisie als een van de kopstukken in een documentaire over een bekende Utrechtse straat. Afgelopen week presenteerde de band de nieuwste aanvulling op hun discografie, in de vorm van Lijf & Rauw.
lees verder>>

Mogwai Music Industry 3. Fitness Industry 1. (EP)

Gepubliceerd op 23 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Mogwai EPIn navolging op hun prima album Rave Tapes, dat in het begin van 2014 uitkwam, brengt het Schotse Mogwai nu de EP Music Industry 3. Fitness Industry 1. uit. Deze EP bevat zes tracks die het eerdere album moeten aanvullen. De muziek is divers en bedient fans op hun wenken wat betreft verschillende stijlen. Voor drie nummers werden zelfs externe producers en artiesten ingehuurd. De EP lijkt dus een leuke aanvulling, maar de band is helaas zelf verantwoordelijk geweest voor een nogal teleurstellend resultaat.
lees verder>>

Silent Ones soundtrack - Andrey Dergachev

Gepubliceerd op 18 december 2014
Auteur: Jan Luijsterburg

Silent OnesDe debuutfilm van Ricky Rijneke ging bijna twee jaar geleden in premire op het filmfestival Rotterdam. Er volgde een uitgebreide rondgang langs andere filmfestivals, waar veel prijzen gewonnen werden. 11 december kwam de film eindelijk in roulatie in de Nederlandse filmtheaters. Ter gelegenheid daarvan werd de soundtrack van de Russissche componist Andrey Dergachev op CD uitgebracht.
lees verder>>

Paul de Leeuw De Leeuw Zingt Long (LP)

Gepubliceerd op 17 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Paul de Leeuw zingt Robert LongHet achttiende(!) album van Paul de Leeuw is een hommage aan n van de grote idolen uit zijn puberteit. Robert Long liet met zijn unieke vorm van kleinkunst horen dat er meer was in het leven dan de doctrines van de gewone wereld, wat de jonge Paul indertijd natuurlijk aansprak. Getriggerd door het op Spotify afwezige oeuvre van Long, kreeg de artiest en presentator het idee om de muziek die voor hem zoveel heeft betekend opnieuw voor een groter publiek beschikbaar te maken.
lees verder>>

Todd Tobias - Impossible Cities (CD)

Gepubliceerd op 9 december 2014
Auteur: Eric de Boer

Todd Tobias  Impossible Cities (CD)Impossible Cities is het tweede solo album van de uit Ohio afkomstige producer en artiest Todd Tobias. Hoewel deze man onder zn eigen naam weinig bekendheid geniet, zijn veel van zijn projecten en samenwerkingen een stuk bekender. Het jonge Utrechtse platenlabel Tiny Room Records tekende voor het album en toont daarmee meteen een flinke portie moed.
lees verder>>

At The Close Of Every Day Darkness Travels Light (CD)

Gepubliceerd op 25 november 2014
Auteur: Eric de Boer

Darkness Travels FrontWie Minco Eggersman de afgelopen tijd een beetje heeft gevolgd weet dat de artiest, producer, schrijver en niet te vergeten labelmanager nogal druk is geweest. Het verleden bewijst dat die drukte vaak resulteert in streling van het gehoor en soms zelfs de ziel. Met de terugkomst van At The Close Of Every Day in de vorm van het nieuwe album Darkness Travels Light wordt dat zeker ook weer bewaarheid. En voor liefhebbers kwam er ook een extra begeleidende zintuiglijke verwennerij op de markt.
lees verder>>

Bjrn Riis Lullabies In A Car Crash (CD)

Gepubliceerd op 18 november 2014
Auteur: Eric de Boer

Lullabies GuitarNog geen jaar nadat de Noorse Progband Airbag hun derde langspeler uitbracht, is het gitarist Bjrn Riis die met een eerste solo album uitkomt. Lullabies In A Car Crash zal voor fans van Airbag herkenbaar klinken, maar gaat kwalitatief een stap verder. Het resultaat is dan ook een aanwinst voor de progwereld, en Riis creert een sfeer die Pink Floyd waardig is, zonder zn eigen identiteit te verliezen.
lees verder>>

Seven Impale City Of The Sun (CD)

Gepubliceerd op 9 oktober 2014
Auteur: Eric de Boer

Seven Impale

Het Noorse stadje Bergen geniet vooral faam vanwege zijn idyllische uiterlijk en natuurlijk als bakermat van de Noorse (black) metal scene. Toch valt er meer te ontdekken, getuige het debuutalbum van de band Seven Impale. De progressieve rockmuziek die de band op de langspeler City Of The Sun ten gehore brengt is namelijk verslavend goed, uniek en voorzien van diverse invloeden zoals jazz.

lees verder>>

Volgende pagina>>

Hifi-advies van ons team Hifi-advies van ons team