NIEUWS

Gibson Innovations wil leiderschap in muziek en lifestyle

Redactie HiFi.nl | 04 mei 2015

Gibson Innovations, onderdeel van Gibson Brands, één van de snelstgroeiende muzieklifestyle-bedrijven ter wereld, start een multibrandstrategie om te groeien in muziek en lifestyle, met een uitgebreide lijn van consumentenmerken.

Het bedrijf gaat werken aan een portfolio van merken in uiteenlopende marktsegmenten. Zo is Gibson Innovations de wereldwijde licentiehouder van het Philips-merk in audio, hoofdtelefoons, video, home cinema, multimedia, home communicatie en aanverwante accessoires. Maar ook Philips Fidelio, GoGear en Trainer zitten in het portfolio. 

In juni 2014 nam Gibson Brands (de bouwer van de legendarische gitaren) de voormalige Lifestyle Entertainment-divisie van Koninklijke Philips over. Dit was voor Gibson niet de eerste uitstap richting audio. De gitaarbouwer is grotendeels eigenaar van het Japanse Teac en heeft ook aandelen in Onkyo.

Amsterdam
Afgelopen weekend werd bekend dat Gibson Innovations zijn marketingkantoor vestigt in Amsterdam. De elektronicatak van de roemruchte Amerikaanse gitaarbouwer vestigt zich in de voormalige Shell­toren aan het IJ, die begin volgend jaar als A'DAM Toren heropent. 

Gibson Innovations
"We zijn ambitieus: in minder dan een jaar hebben we een lijn opgezet van bestaande en nieuwe merken. Het meest toonaangevende merk hiervan is Philips. Wij zijn bepalend als het gaat om innovatie, geluidskwaliteit en design.", zegt Wiebo Vaartjes, CEO van Gibson Innovations. "Nu onthullen we met trots onze nieuwe naam: Gibson Innovations. We hebben één doel: succes creëren voor ieder merk in onze portfolio. Dat gaan we doen door een uitzonderlijke ervaring te bieden aan iedere fan van ieder van onze merken.”

 


EDITORS' CHOICE