HI-VISITAudioExpert

Showverslag: Nieuwe Marantz, Rotel en Bowers & Wilkins bij AudioExpert

Max Delissen | 26 september 2015 | Fotografie Beeldhouwers | Marantz

AudioExpert in Den Bosch was op zaterdag 19 september gastheer van een gezellig evenement, waar nieuwe apparatuur van Marantz en Rotel in combinatie met luidsprekers van Bowers & Wilkins te beluisteren en te bewonderen was. Speciale gast op het evenement was Ken Ishiwata, de markante Brand Ambassador van Marantz, die altijd goed is voor een flinke toeloop van belangstellenden.



De winkel van AudioExpert in Den Bosch is nog niet zo lang open, maar omdat in hun pand aan de Hinthamerstraat voorheen een andere hifi-winkel gevestigd was, weten klanten uit de wijde omtrek van de Brabantse hoofdstad hun weg naar de betere hifi, home cinema en televisies die er verkocht worden goed te vinden. Het is er dan ook druk als ik even mijn neus binnensteek voor ik naar De Muzerije schuin aan de overkant loop, om het evenement bij te wonen.



De modern, maar gezellig ingerichte winkel heeft een hele lage drempel. Er staat genoeg maar tegelijkertijd is er lekker veel overzicht. Geen schappen tot aan het plafond, maar toch herbergt de winkel een ruime selectie aan betere hifi-producten. Om de verkoop op zaterdag niet dwars te zitten, was voor een lokatie vlakbij gekozen. De Muzerije is een cultureel/educatief centrum dat is gevestigd in het voormalig Bisschoppelijke Paleis en het oude Paleis van Justitie, die in 1965 werden samengevoegd. Daarna stond het gebouw bekend als het Jeroen Boschhuis, naar de beroemde Bossche schilder. In 2010 werd het, na een verbouwing en renovatie van meer dan twee jaar, in zijn huidige vorm opgeleverd: gelegen rond een inmiddels overkapte en zeer gezellige binnenplaats waar de oude gevels nog te zien zijn. Er is plaats genoeg voor een evenement van deze omvang, de zalen zijn mooi ruim en sommige hebben zelfs nog de klassieke inrichting die een rijk verleden verraadt. 



Volgens Peter van Tuyl van AudioExpert hadden zich vooraf ruim tweehonderd bezoekers ingeschreven. “De ervaring leert dat die lang niet allemaal komen, maar ik zou met de helft al heel blij zijn!” Hij bleek gelijk te krijgen. Terwijl ik gedurende de dag de aanwezigen bij de demo van Ken Ishiwata bij elkaar optelde, kwam ik inderdaad net iets boven de honderd bezoekers uit. En dat is érg goed voor een lokaal dealer-evenement.



Voor elke bezoeker was er bij binnenkomst koffie met een echte Bossche Bol (van Jan de Groot, what else?) en gedurende de hele dag werd er door de dames van de Muzerije fanatiek rondgelopen met drankjes en hapjes. De Inwendige Mens werd in elk geval met de spreekwoordelijke Brabantse gastvrijheid verzorgd, maar hoe stond het met de demo’s? 

MERK

EDITORS' CHOICE