Harman campagne met Sir Paul McCartney

Redactie HiFi.nl | 14 februari 2012 | Harman Kardon

Harman International Industries heeft bekend gemaakt dat Paul McCartney de hoofdrol zal gaan spelen in JBL’s ‘Hear The Truth’ merkcampagne. De voormalige Beatle maakt zijn leven lang al gebruik van JBL apparatuur, zowel tijdens zijn tournees, in de studio als thuis.

Deze samenwerking is dan ook een bevestiging dat het merk een blijvende impact heeft op musici en fans sinds het rocktijdperk, zo laat Harman weten. De primeur van de tv-commercial met McCartney vond afgelopen zondagavond 12 februari plaats, tijdens de 54e jaarlijkse Grammy Awards, en zal worden aangevuld met een media campagne. Bovendien zal JBL één van de sponsors zijn tijdens McCartney’s komende zomertournee. Eerder schreven we ook over Jennifer Lopez die middels de `Beautiful Sound` spot campagne voerde voor Harman International. 

“Muziekliefhebbers moeten alleen genoegen nemen met het allerbeste als ze luisteren naar hun favoriete artiesten. Het gemak dat digitale muziek met zich meebrengt mag niet ten koste gaan van de muziekkwaliteit,” zegt Dinesh C. Paliwal, Chairman, President en CEO van Harman. “De JBL ‘Hear The Truth’ campagne draait om akoestische kwaliteit. De artiesten die er een rol in spelen, willen hun fans naar muziek laten luisteren zoals die bedoeld is. Sir Paul McCartney is het ideale antwoord op de vraag waarom fantastische muziek blijvend impact heeft en symboliseert het belang van hoogwaardige geluidsweergave. JBL staat wereldwijd in hoog aanzien bij musici en het is ons doel om hun muziek natuurgetrouw weer te geven via JBL producten.”

De nieuwe ‘Hear The Truth’ commercial bevat McCartney´s nieuwe single `My Valentine´, van het op 7 februari uitgekomen album `Kisses on the Bottom´. McCartney ontvangt op 9 februari een ster op de  Hollywood Walk of Fame en het verschijnen van zijn nieuwe album zal worden gevierd met een live stream van zijn optreden vanuit de beroemde Capitol Studios. De volgende dag zal de veertienvoudige GRAMMY winnaar benoemd tot MusiCares Persoon van het Jaar 2012. Deze prijs ontvangt McCartney vanwege zijn buitengewone artistieke prestaties en zijn liefdadigheidswerk.

JBL On Air

“JBL staat synoniem aan een geweldig geluid en voldoet constant aan de eisen die ik stel aan mijn muziek,” aldus Sir Paul McCartney. “Ik heb JBL’s professionele apparatuur gedurende mijn hele carrière gebruikt, zowel voor opnames als tijdens tournees. Ik wil dat mijn fans het ware geluid horen en dat is precies waar JBL ‘Hear The Truth’ voor zorgt.”

JBL MS-2

De commercial brengt het verhaal achter McCartney’s `My Valentine´ tot leven. JBL heeft ervoor gezorgd de schoonheid en nuances van de muziek in de commercial extra naar voren komt. De ‘Hear The Truth’ commercial werd in januari opgenomen in Londen. Regisseur Martin Campbell is vooral bekend vanwege zijn werk aan de James Bond thriller Casino Royale en regisseerde voor Harman Kardon ook de ‘Beautiful Sound’ spot met Jennifer Lopez.

JBL GT-6

Harman lanceerde ‘Hear The Truth’ in september voor JBL via een multimediacampagne met Maroon 5 en internationale superster A.R. Rahman. Andere overeenkomsten met prominente artiesten worden in de loop van 2012 bekend gemaakt.


EDITORS' CHOICE