Wat het betekent om uit Boston te komen....


Redactie HiFi.nl | 24 juni 2011

(Ingezonden mededeling)

Boston Acoustics is in 1979 opgericht door Andy Petite en FrankReed. Daarvoor maakten zij al deel uit van één van de grootste succesverhalen van hun tijd - de eerste Advent speakers. Petite en Reed wilden een bedrijf starten dat zich uitsluitend aanhoge kwaliteit en design zou toewijden. Ze beschikten reeds over de technische know-how en produceerden kwalitatief sterke audioproducten.

Na Advent verlaten te hebben ontwikkelden Andy en Frank met verenigde krachten hun idee, Boston Acoustics – in lijn met hun zakelijke filosofie: Het fabriceren van producten met een constante kwaliteit, die door permanente kritische kwaliteitscontrole tijdens het creatieproces bereikt kan worden – en dat alles op het hoogste niveau.

De oprichters hechtten eveneens waarde aan subjectieve maatstaven en letten bij het design van hun producten ook op het gebruik “in het dagelijks leven”. Hun leidende gedachte was zeer eenvoudig. Muziek zou zo moeten klinken, zoals de artiest het bedoeld heeft en vervolgens zou deze op een plek en een manier beluisterd moeten kunnen worden zoals de luisteraar het zich graag wenst.

Het vermogen om luidsprekers van hoge kwaliteit aan te bieden, vraagt steeds weer om strenge persoonlijke standaarden, geconcentreerd luisteren en ten slotte - een fundamenteel inzicht hoe de klant de producten graag zou willen gebruiken. Het resultaat van deze in detail uitgevoerde moeilijke opgave, is terug te horen in iedere Boston Acoustics luidspreker die ooit gebouwd is. Tot vandaag zijn wij er trots op, dat elke luidspreker die wij verkopen net als altijd de beste luisterervaring biedt zonder de persoonlijke leefomstandigheden aan te hoeven passen of in te moeten leveren in functionaliteit.

Dus speel het spel op de juiste manier....

Dertig jaar later geeft juist deze passie van het leveren van prestatie en kwaliteit met de intussen marktleidende luidsprekers, aanleiding tot een nieuwe basis voor andere producten die op dezelfde wijze de klank zeker stellen. Van radio tot inbouw- en plafondspeakers – ons groeiende aanbod van binnen, buiten en mobiele audioproducten geniet enerzijds een toenemende opmerkzaamheid van de critici uit de industrie, en anderzijds ontving Boston Acoustics reeds talrijke prijzen voor design en performance. De verschillende luidsprekermodellen worden in alle productlijn en door een uitstekende akoestische uitvoering en buitengewone prestatie erkend - het bewijs voor kwalitatief hoogwaardig design en productie.

Opvallende product innovaties van Boston omvatten onder meer de introductie van de eerste High Performance component luidsprekersystemen voor car-audio, de eerste magnetisch afscherm luidsprekers en het gepatenteerde BassTrac® circuitnet - een technologie, die het mogelijk maakt om met versterkte speakers, meer bass te produceren zonder dat er vervorming ontstaat. Het is daarom ook geen wonder dat sinds 1979 al miljoenen Boston luidsprekersystemen door muziek- en filmliefhebbers worden gewaardeerd.

Boston Acoustics leidende gedachte is ook vandaag de dag onveranderd gebleven -zich ten behoeve van de kwaliteit, waarde, eenvoudig gebruik en natuurlijk zuiver en functioneel design verplicht te stellen. Dat is van wezenlijk belang als je het spel op de juiste manier wilt spelen. Ook na 30 jaar van luidsprekerproductie behoort Boston Acoustics tot de meest gewaardeerde marktleiders in zijn gebied en is nog steeds met toewijding bezig de klank mee te nemen waarheen het ook geleid moet worden - binnen of buiten. Dus speel het spel op de juiste manier....