Groei webwinkelomzet in 2009
Redactie HiFi.nl |
08 april 2010
(gezien op internet)
Ondanks een laag consumentenvertrouwen in 2009 is de omzet door online consumentenbestedingen gestegen naar 6,4 miljard euro. Het gaat om een stijging van zeventien procent ten opzichte van 2008. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2009-2, een halfjaarlijks onderzoek door Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org.
Ondanks een laag consumentenvertrouwen in 2009 is de omzet door online consumentenbestedingen gestegen naar 6,4 miljard euro. Het gaat om een stijging van zeventien procent ten opzichte van 2008. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2009-2, een halfjaarlijks onderzoek door Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org.
Bijna de helft van de consumenten heeft haar laatste aankoop via betaalsysteem iDeal afgerond. Volgens Jongen ziet een derde van de online shoppers geen enkel nadeel meer in online winkelen. “De ruimte tussen de digitale winkelstraat en de fysieke winkelstraat wordt voor consumenten steeds kleiner. De traditionele retailers, die zich ook steeds meer als e-tailer op stellen, dragen hier natuurlijk ook hun steentje aan bij.”