NIEUWSPhilips

Exclusief: TP Vision blaast Philips Audio nieuw leven in

Martijn Chel | 21 januari 2019 | Fotografie Fabrikant | Philips

Het kan snel gaan in de av-wereld. In 2014 wilde Philips van zijn audiovisuele taken af waarna het de audiotak aan Gibson verkocht en de videotak aan TP Vision. Begin vorig jaar werd echter duidelijk dat Gibson zijn faillissement moest aanvragen waardoor de Philips-naam op audioproducten leek te verdwijnen. Toch is er nu goed nieuws want TP Vision heeft de merkrechten overgenomen en gaat met Philips Audio aan de slag.

Philips Audio komt terug onder TP Vision

TP Vision kennen we alweer een paar jaar van de Philips tv's. De Taiwanese joint-venture brengt in Europa televisies onder de Philips-vlag op de markt. Vanaf dit jaar komen daar ook audioproducten bij, onder de naam Philips Audio. Zo zal TP Vision onder meer soundbars, multiroomsystemen, hoofdtelefoons en bluetooth-speakers met het Philips-logo op de Europese markt brengen.

Deze week worden in Amsterdam de nieuwe Philips tv's voor 2019 aangekondigd, en wordt er ook al een tipje van de sluier gelicht over de plannen met Philips Audio. In eerste instantie zal TP Vision de markt betreden met wat kleine producten, waaronder de BT55 bluetooth-speaker en de SHB2505BK in-ear hoofdtelefoons. Later dit jaar kunnen we nog veel meer audioproducten van Philips verwachten, waaronder een hele reeks hoofdtelefoons. Op IFA 2019 in september wordt het assortiment verder uitgebreid, met onder meer soundbars en luidsprekersystemen. Binnenkort publiceren we een uitgebreid achtergrondartikel over waar Philips Audio precies vandaan komt en waar het onder TP Vision naartoe gaat.

MERK

EDITORS' CHOICE