REVIEWNAD

NAD DV66HD

DIT IS EEN PUBLICATIE VAN MUSIC EMOTION
Ruud Jonker | 01 juni 2006 | Fotografie Fabrikant | NAD

Importeurs en fabrikanten organiseren shows. Deels zijn die toegankelijk voor consumenten, zoals de VAD- en Doelenshow. Andere shows zijn alleen voor journalisten bedoeld, of voor dealers en andere tussenhandel. Op al deze shows worden de nieuwste producten gepresenteerd en maken journalisten keuzen en afspraken over wat er uiteindelijk in de bladen gaat verschijnen. Vorig jaar juni presenteerde AND Benelux met gepaste trots een aantal NAD-beeldschermen. Vandaar dat de NAD DV66HD nu in de testruimte staat.

De NAD DV66HD is niet direct het zoveelste scherm, zoals de grote spelers in de markt die elke keer weer presenteren. De productpositionering, zoals dat zo mooi heet in marketingtermen, richt zich duidelijk op de consument die een grotere waardering heeft voor vormgeving, design met een naam en de wens om net iets exclusievers in huis te willen hebben. Zo ́n consument koopt vaak B&O, Metz of bijvoorbeeld NAD. Deze groep consumenten is zeker ook bereid om iets méér te willen betalen voor de uitstraling, het design en die exclusiviteit.

Het zijn ook consumenten die allereerst vallen voor het uiterlijk van een product. Na zo ́n beslissende aankoopimpuls komt functionaliteit vaak op de tweede plaats. Het één is niet beter dan het andere. Het leert dat de motivatie om iets te kopen per doelgroep heel verschillend kan zijn. Zolang producten in economische termen 'nuttig' zijn, is elke aankoopbeslissing volledig legitiem. 'Nuttig' wil zeggen dat een product tegemoet komt aan behoeften die consumenten hebben.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF

MERK

EDITORS' CHOICE