NIEUWSArcam

Hoogtepunten CES 2013


Redactie HiFi.nl | 13 januari 2013 | Arcam

De CES 2013 is weer voorbij. Tijd voor de Consumer Electronics Association (CEA), de organisator van het jaarlijkse circus, om ons op de hoogte te brengen van enkele feiten, statistieken en hoogtepunten.

Zo was de editie van dit jaar de grootste show ooit in de CES-geschiedenis, met zo'n 180.000 vierkante meter (lees: 36 voetbalvelden...) aan tentoonstellingsruimte. Daarnaast waren er meer dan 3.250 exposanten, 20.000 nieuwe producten, en meer dan 150.000 bezoekers uit zo'n 170 landen.

Gary Shapiro, CEO van CEA, duidt de show in 2013 graag in één woord: ‘innovatie’. Veel van de nieuwe producten waren gebaseerd op onze mobiele en digitale toekomst. Ook zagen we beeldschermen opnieuw groter en scherper worden, en hifi-componenten zoals versterkers en dac's eleganter en handzamer - bijvoorbeeld bij Wadia en Naim, respectievelijk.

Ook op HiFi.nl was dit terug te zien. Zo zagen we ’s werelds kleinste MP3-speler, verschillende hoofdtelefoons van Onkyo, een Monster en EA Sports hoofdtelefoon, de Arcam airDAC, een streaming soundbar van LG en een wireless speakers van TDK. Verder namen onze redacteuren ook een kijkje op de stand van House of Marley, waar draadloos het codewoord was.

Uiteraard waren er in andere categorieën nog veel meer opvallende producten te spotten langs de vijfentwintig kilometer tapijt die de CEA had uitgerold. Zo liet Accuphase nog maar eens horen bijzonder muzikaal te zijn en presenteerde NAD nieuwe digitale versterkers en een ‘groene’ 7-kanaals versterker. Een ander hoogtepunt: Siltech en Crystal Cable, waar we onderstaand filmpje maakten.

Naast bovenstaande was en is er natuurlijk nog veel meer nieuws, wat we de komende dagen vanuit de thuisbasis in Nederland verder aan blijven vullen (bijvoorbeeld een bezoek aan de luisterruimtes van Kharma en Focal, de opstellingen bij Revel en Dynaudio, inbouwspeakers bij Meridian en de 110 (!) inch schermen van Samsung), terug te vinden op de CES 2013 Special Page.

EDITORS' CHOICE