NIEUWS

Aandeel Smart TV groeit snel

Redactie HiFi.nl | 25 februari 2013

Meer dan één op de vier verscheepte televisies wereldwijd is een Smart TV. Volgens onderzoeksbureau IHS bestaat de markt in 2015 zelfs voor meer dan de helft uit deze nieuwe generatie modellen.

“Ondanks een afname van de totale televisie verkoop in 2012, wilden de consumenten juist meer televisies met internetmogelijkheden,” vertelt Veronica Thayer, TV analist bij IHS. “Smart TV’s worden snel normaal voor veel consumenten, omdat fabrikanten nieuwe functies toevoegen en ervoor zorgen dat de televisies steeds makkelijker in gebruik worden.”

Ook worden de toestellen steeds ‘smarter’, ontdekte IHS. Zo ontwikkelen onder andere LG, Samsung en Sony hun eigen platform. Hierdoor onderscheiden zij zich van de concurrentie en voegen ze nieuwe hardware en software features toe, om te ervaring van de consument te verbeteren.

Tijdens CES 2013 werd bovendien de Roku Streaming Stick geïntroduceerd. Deze stick zorgt ervoor dat elke televisie kan worden omgetoverd tot Smart TV, wat het aandeel uiteraard ook doet toenemen.


EDITORS' CHOICE