NIEUWSLG

LG neemt koppositie 3D-tv markt over van Samsung

Voor het eerst sinds de introductie van 3D is LG marktleider op het gebied van de verkoop van 3D-tv’s in Groot-Brittannië. Dat blijkt uit cijfers van GfK. De elektronicagigant nam de koppositie over van Samsung.

Het marktaandeel van LG op de Britse markt steeg in de laatste week van maart naar 35 procent, dik zes procent meer dan Samsung (28,8 procent).  Ter illustratie: twee jaar geleden, in april 2011, was slechts acht procent van de in Groot-Brittannië verkochte 3D-tv’s afkomstig uit de fabrieken van LG.

Ondanks de weinig positieve geluiden vanuit de markt blijft LG optimistisch over de toekomst van 3D. Zo werkt het nog steeds aan een 3D-tv waarvoor geen bril meer nodig is en waarvan tijdens CES 2013 in Las Vegas al een prototype getoond werd. Tegelijkertijd blijven ook Ultra hd, OLED en Smart-tv belangrijke focuspunten voor het Zuid-Koreaanse bedrijf.

EDITORS' CHOICE