NIEUWS

Mutrox sluit internationale samenwerking met BuzziSpace


Redactie HiFi.nl | 01 februari 2014

Akoestiekspecialist Mutrox kan door een internationale samenwerking verder uitbreiden. Het bedrijf uit Numansdorp heeft een deel van de aandelen verkocht aan BuzziSpace en zal deels verdergaan als BuzziSpace Acoustics.

Door de collaboratie kan BuzziSpace het marktgebied uitbreiden naar hifi-, studio- en consumentenmarkt, terwijl Mutrox de mogelijkheid krijgt meer akoestische en geluidsisolerende producten te ontwikkelen en uit te rollen voor de internationale markt. Zowel zakelijk als voor thuisgebruik.

"In eerste plaats deed Mutrox onze tests, in hun laboratorium. Door met elkaar te werken en te praten, voelden we dat er veel meer raakvlakken waren: wij hadden het internationale netwerk en de brand, zij de akoestische expertise. Aangezien akoestiek de uitdaging is van de toekomst, was 1+1 al gauw 3," verklaart Steve Symons, CEO van BuzziSpace, de reden waarom zijn bedrijf zich inkocht in het door Erik Pleijsier en Ronald Bout opgerichte Mutrox.

Onder de nieuwe naam BuzziSpace Acoustics zal de Nederlandse specialist vooral akoestisch hoogstaande producten ontwikkelen en testen, zo laat Pleijsier namens het bedrijf uit Numansdorp weten. "Als het Resource & Developmentcentrum van BuzziSpace leggen we de nadruk op de akoestische effectiviteit van de producten. Daarnaast zal BuzziSpace Acoustics een eigen range aan producten voeren. Deze producten hebben vooral technische eigenschappen die akoestische problemen aanpakken zoals het rumoer en de spraakverstaanbaarheid in restaurants en hotels."

De samenwerking vertaalt zich al direct in een aantal nieuwe producten zoals BuzziResoFuser, BuzziBlox en BuzziBassTrap. De jongste ontwikkeling en prioriteit is de nieuwe media wand, de BuzziMediaWall. Deze zal komende week tijdens ISE aan het publiek gepresenteerd worden op de stand van Bowers & Wilkins. "Belangrijk aspect, naast de akoestische functie van de wand, is de modulaire opbouw. De BuzziMediaWall past hierdoor in elke ruimte en biedt plaats aan apparatuur en bijbehorende speakers van Bowers & Wilkins", licht Bout toe.

Volgens Pleijsier en Bout is "de BuzziMediaWall de eerste stap naar de nieuwe standaard voor home cinema’s, die straks voor een groter publiek toegankelijk zijn". Symons geeft aan met de ontwikkeling in te spelen op een nieuwe behoefte in de zakelijke en particuliere markt: "Wij geloven dat de zakelijke- en consumentenmarkt veel meer door elkaar zullen lopen dan nu wordt verwacht. Met naast de home cinema’s extra aandacht voor nieuwe lifestyle producten zoals BuzziMilk en BuzziPicNic. En met de groeiende aandacht voor akoestiek binnen de thuismarkt zullen we zeker meer op de particuliere markt gaan opereren."

De meer specialistische maatwerkprojecten voor studio’s en cinema’s zullen door BuzziSpace Acoustics onder het merk Mutrox ook in de toekomst nog gerealiseerd worden.

EDITORS' CHOICE