NIEUWS

Het einde van de televisie als centrum van de huiskamer?


Redactie HiFi.nl | 21 februari 2016

Slechts de helft van Engelse consumenten beschouwt de televisie in de woonkamer als het 'centrale scherm', en zeven op de tien combineert tv-kijken met andere bezigheden op telefoon of tablet. Dat blijkt uit een onderzoek van internetreclamebureau IAB UK.

Geen bijzonder nieuws voor de gemiddelde moderne huiskamer, maar wellicht een verrassende uitkomst voor fabrikanten. Bijna tweederde van de tijd dat de deelnemers aan het onderzoek in de avonduren naar een scherm kijken, gaat het niet om de televisie. Wat overigens niet wil zeggen dat de tv niet aanstaat; de aandacht gaat echter naar iets anders. In bijgevoegde diagram kun je zien waar de aandacht tijdens reclames naar uitgaat, waarbij het onderzoek opmerkt dat het checken van email op telefoon of tablet of het chatten via bijvoorbeeld whatsapp net zoveel voorkomt tijdens de uitzending als tijdens de reclame.

EDITORS' CHOICE