Veldtest Bowers and Wilkins C5 in-ears

Hoofdtelefoons en oordopjes zijn waarschijnlijk de meest voorkomende hifi-verschijningen in het straatbeeld. Alles van de subtiele witte oordopjes van Apple tot de grote sets van Sennheiser en Ultrasone kom je toch dagelijks wel tegen.

Ook Bowers & Wilkins draagt bij aan dit beeld. Na de fraaie lederen P5 hoofdtelefoon is er ook de opvallende verschijning van de C5 in-ears. En wat is een betere test dan deze relatief nieuwe oordopjes aan voorbijgangers in datzelfde straatbeeld voor te leggen?

De C5 is het kleinste product dat Bowers & Wilkins ooit maakte, maar zoals ze zelf ook aangeven zeker niet het minst indrukwekkende. Bowers & Wilkins zorgt met diverse ingenieuze innovaties, zoals de Secure Loop waarmee je de oordopjes prettig in-ear draagt, en het uitgebalanceerde ontwerp dat de C5 op zijn plaats houdt voor beter geluid, voor een product waarbij comfort, kwaliteit en pasvorm essentiële elementen zijn. 

Klikbaar voor de serie foto`s, zie ook de volgende pagina

Deze oordopjes en je iPhone of iPod zijn voor elkaar gemaakt, dankzij de afstandsbediening en microfoon die je in de draad van de C5 vindt, waarmee je het volume kunt afstemmen, maar ook tussen muziek en bellen over kunt schakelen. In onderstaand filmpje meer informatie over het ontwerp;

Nog even terug naar het ontwerp dan. Bowers & Wilkins slaagt er al decennia in de consument dichter bij de sound te brengen zoals artiesten die in de opname-studio’s in gedachten hadden. Het merk is daar met diverse lijnen high-end speakers meer dan in geslaagd, maar wist dankzij de Zeppelin Air ook de iDevice-markt te veroveren. Met deze nieuwe serie in-ears is ook de mobiele muziekliefhebber gediend van een weergavekwaliteit die met recht de slogan ‘Concert for One’ mag dragen. 

Het boekje dat Bowers & Wilkins bij de C5 levert, dat je overigens ook in staat stelt te registreren voor een Society of Sound proefabonnement van drie maanden, gaat nog iets verder. Wanneer je producten van B&W koopt, haal je niet zomaar een speaker of een set oordopjes in huis. Je schaft vijftig jaar acoustische innovatie aan, gepaard met een doorontwikkeling die binnen de audio-industrie maar zelden wordt geëvenaard, zo stelt het Britse merk. 

MERK

EDITORS' CHOICE