NIEUWSSonos

Sonos opent nieuwe Concept Store in Berlijn

Berlijn is de muzikale hoofdstad van Duitsland en mede om die reden heeft het Amerikaanse Sonos vandaag een Concept Store geopend in het stadsdeel Mitte. Nadat in 2017 Sonos-winkels zijn geopend in New York en Londen, is de Berlijnse Sonos Store de tweede in Europa en de derde wereldwijd.

Sonos Concept Store aan de Oranienburgerstrasse 83 in Berlijn

De Sonos Concept Store is meer dan alleen een winkel. Sonos laat naar eigen zeggen de gebruiker in Berlijn de muziekcultuur daadwerkelijk ervaren. Regelmatig zullen er muziek-, film-, technologie-, en art & design-events plaatsvinden. Bezoekers dompelen zich in de winkel onder in muziek en ervaren Sonos-producten in een interactieve ‘thuis’-omgeving.

Uiteraard zijn geluidskwaliteit en akoestiek een belangrijk onderdeel van het Store-concept. Twee luisterkamers bieden een unieke luisterervaring en vormen de ideale setup voor productdemonstraties. De kamers zijn zo ontworpen dat ze het gevoel van de moderne huiskamer nabootsen en laten bezoekers kennis maken met de kracht van geluid. Bezoekers kiezen zelf hun favoriete nummers en streamen hun eigen muziek via één van de vele streamingdiensten beschikbaar op Sonos.

“De Berlijnse Concept Store is een plek waar muziekliefhebbers bij elkaar komen en inspiratie opdoen”, zegt Marco Schultz, Country Director voor de DACH-regio bij Sonos. “We willen mensen laten voelen hoe geluid elk huis tot leven kan brengen.” Mensen die op zoek zijn naar de beste speaker of de ideale set-up voor thuis kunnen in de winkel terecht voor hoogwaardig advies en om de Sonos-producten zelf te testen. Het is bovendien de ideale plek voor mensen die nieuwsgierig zijn naar intuïtieve technologie en meer willen leren over spraakbesturing. Zo kan een belangstellende de allereerste smart speaker van Sonos, de Sonos One, met Amazon Alexa in de toekomst met zijn stem bedienen.

Sonos Concept Store: design van de winkel in de stijl Urban Berlin

Enkele zorgvuldig uitgekozen elementen onderscheiden de winkel in Berlijn van die in Londen en New York. Zo werkte Sonos voor het design van de luisterkamers samen met de Berlijnse kunstenaars 44flavours en Lena Petersen. Zij lieten zich bij het bepalen van de look & feel van de twee kamers inspireren door muziek, de urban cultuur en thuisomgevingen.

Nog een hoogtepunt van de ruimte is de Art Wall: een plek voor op muziek geïnspireerde kunst van internationale en lokale kunstenaars. Bij de opening van de winkel is een tentoonstelling te zien over David Bowie, die op muzikaal gebied nauw was verbonden met de Duitse hoofdstad. Foto’s van Denis O’Regan, Masayoshi Sukita en Christian Simonpietri laten Bowie zien tijdens zijn Berlijnse periode.

Winkelopening met Song Stories

Het openingsevenement op 12 april heeft als thema Sonos Song Stories: Bowie. Dit thema is geïnspireerd op het icoon dat in Berlijn zijn meest innovatieve en tijdloze werk creëerde. Na Song Stories volgt een tweedaagse live radio-uitzending op NTS Radio, wereldwijd radiostation en streamingpartner van Sonos. Dit vindt plaats tijdens het openingsweekend van 13 en 14 april 2018. De‘Love Letters to Berlin’ radioshow viert Berlijn als een voortdurende inspiratiebron en magneet voor kunstenaars met uitzendingen van Berlijnse labels, festivals en bekende artiesten die de Duitse hoofdstad hun thuis noemen.

EDITORS' CHOICE