NIEUWSBose

Bose Ultra Open Kith in-ears (of off-ears): samensmelting van mode en hifigeluid

Sinan Kökbugur | 22 januari 2024 | Fotografie Fabrikant | Bose

De Amerikaanse audiofabrikant Bose heeft samen met modemerk Kith een limited edition van zijn draadloze off-ear hoofdtelefoon Ultra Open gelanceerd. De Ultra Open off-ears worden niet het oor geduwd maar worden als het ware op de oorschelp geklipt. De oren blijven vrij voor ontvangst van geluiden uit de omgeving. De oplage is beperkt en verkoop loopt via de website en de winkels van Kith. 

Bose Ultra Open Kith: kleine draadloze oordopjes die op de oorschelp worden geklipt

Muziek en mode bestaan prachtig naast elkaar als twee van de ultieme vormen van zelfexpressie. Daarom bundelen audiofabrikant Bose en modefabrikant Kith hun krachten om een geheel nieuw product in beperkte oplage te introduceren en dat zijn de Kith voor Bose Ultra Open Earbuds. De nieuwe oordopjes zijn draagbare audioproducten die er net zo goed uitzien als ze klinken en waarmee je ononderbroken van je muziek kunt genieten terwijl je nog steeds de wereld om je heen hoort, aldus de persverklaring van Bose.

De Bose Ultra Open oordopjes hebben een innovatief manchetvormig ontwerp met gepolijste, zachte randen en een fraaie afwerking. Ze blokkeren je oren niet, maar hechten zich eerder aan de zijkant, waardoor ze meer op een modeaccessoire lijken dan op een traditioneel draagbaar audioapparaat. Je kunt een bril, hoeden of sieraden dragen, maar deze zullen je stijl niet verstoren. De oordopjes bieden comfort om de hele dag te dragen, zonder dat je hoeft te kiezen tussen een goede geluidskwaliteit en opmerkzaamheid m.b.t. de omgeving.

We zijn al een tijd gewend aan over-ear, on-ear en in-ear hoofdtelefoons. Off-ear hoofdtelefoons zijn een relatief nieuwe catergorie waarbij de behuizing ongeveer net zo groot is als die van in-ear hoofdtelefoons maar intussen voor de gehoorgang hangt i.p.v. in de gehoorgang wordt gestoken. Zie bijvoorbeeld ook de modellen HA-NP50T van JVC en de Float Run van Sony. Deze voorbeelden dienen uiteraard een andere doelgroep dan de Bose Ultra Open Ears Kith, maar de kern is dat de gehoorgang vrij blijft. En je hoeft nooit oorsmeer van je oordopjes te poetsen.

De Kith for Bose Ultra Open oordopjes worden geleverd in een strakke, matzwarte kleurstelling, mede gezamenlijk ontworpen, waarbij elke oordopje een uniek gewijzigd Kith-logo toont in de iconische blokletters van Bose.

“Tijdens een van mijn eerste ontmoetingen met Bose vertelde ik hen dat ik nooit oordopjes heb kunnen vinden die bij mij passen. Vervolgens lieten ze me de Ultra Open Earbuds zien, gaven me een demo en ik werd verliefd,” zo verklaart zegt Ronnie Fieg, oprichter, CEO en Creative Director van Kith. “Ik geloof echt dat Bose de beste in zijn klasse is als het op geluid aankomt, dus het feit dat ze de officiële geluidspartner van Kith zijn en dit product voor de eerste keer op de markt brengen, zijn belangrijke stappen in onze tijdlijn.”

“Dit is onze eerste samenwerking met een modemerk en we konden ons geen betere keuze voorstellen dan Kith. Met deze productlancering brengen we twee gepassioneerde gemeenschappen samen die elkaar inspireren – muziekliefhebbers en modetrendsetters – om hen te laten zien dat ze geen uitzonderlijk geluid hoeven op te offeren voor mode,” aldus Jim Mollica, Chief Marketing Officer bij Bose. “De Kith for Bose Ultra Open-oordopjes zijn een onvergelijkbare wearable die je de hele dag kunt dragen en die je stijl naar een hoger niveau tillen en je laten onderdompelen in muziek terwijl je verbonden blijft met wat er om je heen is.”

Bose Ultra Open Ktih: prijs en leveringsinformatie

De Kith for Bose Ultra Open Earbuds zijn vanaf vandaag, dat is maandag 22 januari 2024, verkrijgbaar voor 350 euro in zeer beperkte hoeveelheden, exclusief op Kith.com en in geselecteerde Kith-winkels.


EDITORS' CHOICE