(Gesponsord artikel)



HI-VISITAVNUE

Hi-Visit Audio TV Centrum Eindhoven

Bert Dekker | 06 november 2008

Er zijn van die momenten dat ik meen te weten hoe de AV wereld in elkaar steekt. Maar net als ik me bewust wordt van die gedachte komt er weer zo een moment waarop ik me realiseer dat dat besef maar weer snel eens moet worden bijgesteld. Dat besef ik me als ik niet alleen een bijzonder aangename, maar ik mag ook zeggen een levendige Visit achter de rug heb bij het welbekende Audio TV centrum in het hartje van Eindhoven. Ik laat u daarom in deze Visit bijzonder graag deelgenoot worden van mijn bijzonder aangename audiovisuele ervaringen bij het Audio TV centrum.

Eindhoven is een zeer bedrijvige stad. Telkens als ik er met intervallen van een paar maanden weer eens ben geweest is er altijd wel wat veranderd. Gelukkig blijft één aspect wél onaangeroerd en dat is de toch wel bijzonder prettige ruime parkeergelegenheid direct naast de zaak. Het is en blijft een hele verademing om de auto makkelijk in hartje Eindhoven te parkeren, notabene zónder er een cent parkeergeld voor hoeven te betalen!


Bedrijvigheid

Geen file- en parkeerleed dus, goed voor mijn gemoedsrust. Ruim op tijd, gewapend met een fikse dosis goede zin én een aantal CD’s die ik had meegenomen treed ik het pand binnen. De voorgevel valt, ik zal eerlijk zijn, een beetje benepen uit. Hoe bedrieglijk! Eénmaal binnen realiseer ik me hoe groot het pand in werkelijkheid is en wat dit voor mogelijkheden biedt een totaal assortiment te herbergen. Mijn eerste indruk is goed, maar die heeft niet per se te maken met de luxe uitstraling van de zaak. Dat zit absoluut wel snor! Wat me specifiek in positieve zin opvalt is de bedrijvigheid die er heerst. Ondanks dat het een saaie woensdagmorgen betreft in het jaargetijde dat je aan het weer buiten niet kunt weten of het buiten nou een slechte zomer- of een fraaie herfstdag is voelt de levendige atmosfeer binnen weldadig aan. Kennelijk vinden anderen dat ook, er zijn zoveel mensen binnen dat het eerder op een drukke zaterdagmorgen lijkt.

Personeel is druk in de weer, hetzij met de klanten, hetzij met de zaak zelf. Er is genoeg op te bouwen en af te breken, er komen nieuwe collecties aan van van alles en nog wat, zo legt een medewerker uit. Wilbert, mijn gastheer, is nog ook even bezig. Dat krijg ik te horen van een vriendelijke medewerker die me, voordat ik al ja kon antwoorden op de vraag of ik alvast koffie wil hebben, een geurige bak aanreikt. Tijd dus om even in mijn eentje kennis te maken met de zaak.

Het wordt me langzaam duidelijk waarom mijn gastheer en bedrijfsleider Wilbert Schepens zo kort na de Visit van ongeveer anderhalf jaar geleden zijn zaak opnieuw in de spotlights wilt zetten. Eén van de eerste zaken die me opvallen is dat het lijkt alsof niets meer op zijn plaats staat vergeleken met de Visit van een jaar geleden. Hier wordt duidelijk aan de weg getimmerd. Inmiddels staat Wilbert naast me en lijkt mijn gedachten te kunnen lezen. “Het is nu inderdaad een periode van grote bedrijvigheid”, legt Wilbert uit. “Dat is het eigenlijk altijd wel bij ons, je zou het een karaktereigenschap van ons kunnen noemen. Maar uiteraard gaat het veel verder dan dat. De AV markt is immers continu in beweging. We volgen deze bewegingen nauwgezet omdat we weten dat veel van onze klanten dat ook doen. We vinden het geen service naar de klanten toe als deze via de media al op de hoogte wordt gebracht van interessante ontwikkelingen terwijl hij wel tijden zou moeten wachten voordat deze innovaties onze winkel bereiken. Niet voor niets hebben we laatst de Award van beste AV specialist van Nederland ontvangen!”

We maken een rondleiding door de zaak. Inderdaad, hier staat nauwelijks meer iets op zijn plaats vergeleken met eigenlijk nog niet zo lang geleden. Wat echter onveranderd is gebleven is het, ik mag wel zeggen, enorme keuzeaanbod. Niet alleen is er een grote merkendiversiteit, ook het aanbod in elk prijssegment is zeer compleet. “Ons enorme aanbod is één van de zaken die ons als winkel groot maken. We hebben hier van oudsher altijd al veel aandacht aan besteed en met een duidelijke reden. We zijn namelijk van mening dat iedereen die bij ons in de zaak komt datgene bij ons kan vinden waar hij naar op zoek is. Uiteraard maakt het ruime winkelpand het ook mogelijk een zeer ruim en uitgewogen assortiment aan te bieden. Maar dankzij onze naam die we op dat vlak hebben opgebouwd verwachten onze klanten dat dan ook van ons.”

We vervolgen onze weg steeds dieper in de zaak. De verbouwing in 2006 heeft ongeveer 100 vierkante winkelruimte extra opgeleverd. Hiervan heeft men dankbaar gebruik gemaakt hetgeen heeft geresulteerd in een paar extra luisterruimtes en, voor mij dé verrassing én belevenis van vanmiddag, een heuse thuisbioscoop!


EDITORS' CHOICE