Harman Kardon Digital Lounge 532

DIT IS EEN PUBLICATIE VAN MUSIC EMOTION
Ruud Jonker | 01 november 2006 | Fotografie Fabrikant | Harman Kardon

De Harman Company zorgt deze maand voor enkele verrassingen. Het meest opvallend is wellicht dat er een serie lcd-schermen op de markt komt onder de naam Harman Kardon. Dat is redelijk uniek voor deze, van oudsher, op audio geconcentreerde fabrikant. Het 32-inch beeldscherm maakt deel uit van een muziek- en hometheater 'package'. Met de aanschaf van dit zogenaamde Digital Lounge 532 systeem is de consument meteen klaar. Nagenoeg alles wat er op het gebied van beeld en geluid te wensen is, is beschikbaar in een makkelijk 'plug & play' pakket.

Trends van momenteel zijn een afnemende belangstelling voor pure geluidskwaliteit en een verder wegzakken van de hoge resolutie dragers zoals sacd en dvd-audio. De marketeers van de grote bedrijven richten zich in hun oneindige wijsheid op het snelle scoren. Je kunt het massapubliek bedienen met Ipods, mp3-spelers en bijbehorende download- sites. Het gaat om het geld en om de snelle- en oppervlakkige kick. Aandacht voor de diepe emotionele beleInternetving van muziek is voorbehouden aan een kleine groep van liefhebbers.

Ook vijfkanalen hometheater ligt moeilijker in de markt. Niets is indrukwekkender dan een goed ontworpen hometheater. Zelfs DTS en Dolby Digital kunnen dan zorgdragen voor een indrukwekkend geluid. Maar het grote publiek moet tegenwoordig opgezadeld worden met allerlei vormen van surround geluid uit twee luidsprekertjes. Intelligente algoritmen manipuleren ons gehoor en voegen nog méér plastic en akoestische decorbouw toe dan compressietechnieken en mp3 al hebben gedaan.

Klik hier voor de iPad vriendelijke PDF

EDITORS' CHOICE