(Gesponsord artikel)



De mogelijkheden van het HOME ID partnerschap

De door Eric Kant ontworpen kast is gebouwd door interieurbouwer Gielissen, waarbij Audipack zorgt voor de liftelementen en Mutrox de audio/video-apparatuur van Bowers & Wilkins en Sharp op zijn best laat klinken. Crestron Control & Automation Systems zorgt voor de aansturing van het geheel. “Ik durf wel te zeggen dat wat HOME ID levert, uniek is”, vult Van Oosten aan. “Over de akoestiek wordt bijvoorbeeld niet altijd even goed nagedacht, terwijl het wel een belangrijk onderdeel van het ontwerp is. Alle zes betrokken producenten hebben allemaal unieke, onderscheidende features. Dat maakt dit ontwerp zo bijzonder.”

Klik op Ă©Ă©n van de foto's voor de complete virtuele tour! (PHOTO40)

Al wordt daar wel direct een kleine kanttekening bij geplaatst. “We hebben het hier wel over een high-end product, dat vooral bedoeld is voor het hogere segment. Wat deze kast kost? Poeh, dat durf ik zo niet te zeggen. Maar ik denk dat je er een heel aardige middenklasser auto van kunt kopen. Al is ieder onderdeel van de kast natuurlijk apart te schalen. Nu is hij bijvoorbeeld uitgerust met de CT 7.3 speakers, de duurste uit de CT (Custom Theatre, red.) 700 serie van Bowers & Wilkins. Er kunnen natuurlijk ook minder dure luidsprekers uit die serie in, of juist duurdere uit onze CT 800 reeks. Maar je kunt er bij wijze van spreken ook normale Custom Installation speakers uit bijvoorbeeld de CI 600 of CI 300 lijn in laten bouwen.”

Juist dát tekent de gedachte achter HOME ID: alles moet mogelijk zijn. Zelfs een andere leverancier van luidsprekers dan Bowers & Wilkins? “De klant is koning, maar waarom zouden ze dat willen”, lacht Van der Putten. “Maar ik begrijp je vraag. We werken weliswaar met zo’n twintig vaste partners, dat betekent niet dat een klant van HOME ID aan die merken gebonden is. Alleen vinden wij dat dit per discipline wel de leveranciers zijn die tot de absolute top behoren.”

Daarnaast heeft de samenwerking natuurlijk nog een groot voordeel, zo weet ook Van Oosten. “Naast dat wij elkaar versterken, weet je ook wat je aan elkaar hebt. Wanneer er bijvoorbeeld iemand bij Delta Light komt voor verlichting en daar blijkt dat die klant ook nog op zoek is naar een geluidsoplossing, dan verwijst Delta Light ze naar ons door. Zoals dat andersom ook zou gebeuren.” Daarnaast hebben partijen elkaar ook gevonden binnen HOME ID. “Zo zie je nu bijvoobeeld duidelijk een een-tweetje ontstaan tussen Grillo natuursteen en SchouwSpel, de leverancier van de openhaarden.”

We zijn dan wel uitgenodigd door Bowers & Wilkins, het Britse merk is nooit heel uitdrukkelijk aanwezig in de stand van HOME ID. De producten uit de drie categoriën, Custom Installation, high-end luidsprekers en New Media, zijn over het algemeen subtiel weggewerkt binnen het huis. Naast de al besproken inbouwspeakers - die in praktisch iedere ruimte van badkamer tot keuken en van woonkamer tot slaapkamer zijn verwerkt in muur en/of plafond - sieren luidsprekers uit de 800 Diamond Series het huis. Verder valt ons oog direct op weinig verdekt opgestelde versterkers van Classé en de meer subtiel weggewerkte onlangs gepresenteerde AirPlay speakers A5 en A7.

MERK

EDITORS' CHOICE