HI-VISITWifimedia

Get Special


Redactie HiFi.nl | 20 december 2012 | Fotografie PHOTO40

En natuurlijk zijn er alle mogelijke opslagsystemen. “Alle opslagsystemen hebben we bij elkaar in één kast, dat zie je nergens”, weet Bob. “En we hebben meer DAC’s aangesloten dan de rest van Nederland.” Get special, get big, or get out. “Wij willen speciaal zijn, geen Albert Heijn. De nieuwe manier van klanten begeleiden, daar doen wij aan.”

Bob Zwanikken (51) runt Wifimedia samen met zijn zoon Rik (25), die ook house-dj is. Als DJ Swolenbeatz tekende hij dit jaar een contract bij het Armada-label van Armin van Buuren. Hij draaide al op onder meer Dance Tour en Mysteryland.

Behalve achter de draaitafels loopt het ook erg lekker bij Wifimedia. Onlangs opende het bedrijf in het nabijgelegen Heteren een extra pand voor de weblogistiek. Zes mensen werken er, tegenover drie in de winkel. “We konden de webvoorraad niet meer kwijt hier in Arnhem”, zegt Bob. Op de vrijgekomen plek is nu een extra stuk winkel gebouwd, inclusief demonstratieruimte. Bob: “Ik wil het geen luisterruimte noemen, daarvoor is-ie net niet goed genoeg.”

Bob en Rik hebben beiden een achtergrond in de computerwereld. “We hebben veel verstand van infrastructuren.” AV is vooral een hobby voor de heren.

Wifimedia doorliep de tegenovergestelde richting: het bedrijf begon in 2006 als webwinkeltje in squeezeboxen, om in 2007 over te gaan in offline-shop met online-poot, want ‘zonder zichtbaarheid op internet ben je dood in dezer dagen’. “We waren ervan overtuigd dat de cd een snelle dood zou sterven. Het ging uiteindelijk ietsje langzamer.”

EDITORS' CHOICE