ARTIKEL

Home Cinema Modules, Epson, PS Audio

Bioscoopstoelen, dat is wat ze verkopen bij Home Cinema Modules. Nee, niet die bekende roodfluwelen opklapexemplaren waar je bij ‘ouderwetse’ theaters op getrakteerd wordt, maar heuse lederen fauteuils met geïntegreerde voetenbankjes.

[ISE:Home_Cinema]

Volledig elektrisch verstelbaar in de optimale positie en naar wens voorzien van een koelkastje in de armleuning. Luxe fauteuils dus, in ietwat klassieke vormgeving (Roma-serie) of in een wat strakker en moderner jasje (Milano).

Tijdens ISE 2011 introduceerde deze Nederlandse fabrikant maar liefst drie nieuwe modellen: Torino, Napoli en Lounger. Dit laatste model is opvallend omdat het meer als bank dan als stoel oogt. Toch zijn de zitgedeeltes per persoon regelbaar en kun je de bank met een druk op de knop omtoveren tot een heuse Chaise Longue.
De zeer comfortabel ogende Torino kun je als 1-zitter, maar op verzoek ook als 2,3 of zelfs 4-zitter bestellen. In de armleuning zit een opbergvak verborgen. Maar het - in mijn ogen - fraaiste nieuwe model is de Napoli: strak, maar toch organische vormgegeven zal de Napoli uitstekend passen in ieder modern interieur. Ook de Napoli is in verschillende uitvoeringen leverbaar, waarbij alle zitposities individueel, en volledig electrisch, in te stellen zijn. Alle stoelen van Home Cinema Modules zijn trouwens in diverse hoogwaardige leersoorten en kleuren te bestellen.

Het schijnt zelfs dat Cristiano Ronaldo zijn huisbioscoop met fauteuils van Home Cinema Modules heeft ingericht.


Zo blijft je drankje warm...of koud - foto: Jiri Büller

Ons grootste probleem: je weer uit die heerlijke stoelen liften om de rest van de beurs te bezoeken.
Mocht je nieuwsgierig zijn geworden: Home Cinema Modules heeft onlangs een compleet nieuwe - en ik mag zeggen erg fraaie - website geïntroduceerd.

Epson

[ISE:Epson]

Bij het Japanse Epson vonden we een keur aan projectoren voor de zakelijke markt. Onze interesse ging natuurlijk uit naar het fraais dat ze voor de consument in petto hebben. 
In de eigen bioscoop konden we kijken naar de nieuwe EH-R4000 projector. Weliswaar nog in prototype, maar het beeld was er niet minder indrukwekkend om. Avatar in 2D, maar scherper dan we ooit eerder hebben mogen zien. We zouden haast zeggen: te scherp. Gelukkig is volgens Jeroen van Beem van Epson ook alle beeldbewerking uit te schakelen bij deze projector, zodat we een echt cinematografisch beeld mogen verwachten. Jeroen: “Ook ik geef voor film de voorkeur aan een beeld zoals je dat in de bioscoop ziet. En dat is met de EH-R4000 perfect mogelijk. Maar voor videobeelden zijn die beeldbewerkingsmogelijkheden wel belangrijk, je hebt dus de keuze.”


Mock-up van de Epson EH-R4000 - foto: Jiri Büller

De EH-R4000 in de Epson bioscoop is dus nog een protoype en maakt gebruik van de voor Epson nieuwe 3LCD Reflective technologie. “Een techniek die vergelijkbaar is met LCOS. Toch hebben we de diepte van de projector beperkt kunnen houden door de lamp in een L-vorm in de behuizing te plaatsen. Het contrast van deze projector is bijzonder hoog (1.000.000:1) en de projector maakt gebruik van twee irissen. Zelfs een volledige ISF kalibratie is op dit model mogelijk. De exacte verkoopprijs is nog niet bekend maar zal ergens rond de 5000 euro komen te liggen.”


PS Audio
Regelmatige lezers van HiFi.nl weten dat we op de redactie naar volle tevredenheid gebruik maken van een PS Audio Power Plant Premier. Op de stand van de Californische fabrikant zagen we echter twee zeer indrukwekkende nieuwe exemplaren: een Power Plant 10 en een Power Plant 5. De Power Plant 10 is het nieuwe topmodel en levert maar liefst 1250 Watt / 70 Ampére over de tien beschikbare uitgangen (US versie).


Privé krachtcentrale in de vorm van een PS Audio Power Plant 10 - foto: Jiri Büller

De prestaties van de Power Plant Premier zijn zelfs via een eigen webinterface te monitoren. Het kleinere broertje Power Plant 5 moet het stellen - en dat is betrekkelijk - met 1000 Watt / 50 Ampére. Ter vergelijk: de Power Plant Premier levert 800 Watt / 50 Ampére, en daarmee hebben we nooit de indruk gehad dat deze de dynamiek maar enigszins beperkt. 


EDITORS' CHOICE