ARTIKEL

Kijkje in de keuken

Eigenaar Erenst vertoonde hetzelfde kunstje in de kleinere luisterruimte aan de straatkant waar de O4HD ondanks de fysieke beperking van de ruimte keurig zijn werk deed. Nauwgezet weergeven  en uitblinken in bedieningsgemak. Met name het laatste aspect spreekt toch veel liefhebbers aan, vanuit de luie stoel stoeien met de muziek. De weergave kwaliteit is voor puristen nummer één, maar niet geoefende oren konden vrijwel niet het verschil tussen een MP3 of een WAV signaal horen. Dat vond ik heel opvallend. Verder signaleerde ik dat potentiële klanten over het algemeen minder in techniek geïnteresseerd zijn dan wij denken. Zij gaan voor bedieningsgemak en de gadgets die er aan hangen.

Een letterlijk kijkje in de keuken leverde informatie op over de betrokkenheid waarmee de medewerkers hun producten en klanten benaderen. Beleving van de muziek staat centraal en hoe kan ik die klant daarvan overtuigen. “Service is de pijler waarop ons bedrijf steunt”, zegt Arthur. “Je moet alles, maar dan ook alles doen om de klant binnen te halen en binnen te houden. Als de klant niet kan komen ga je naar hem toe met je mooie spullen. Je zet het op in de huiskamer en gaat zitten luisteren. Samen kom je er dan uit. Zo kan ik het volhouden, ook in deze zware tijden voor de elektronica branche. Tegen deze wijze van werken kan geen internet  verkoop op”.

De benadering van Sound Gallery heeft ook Audiac goed begrepen en gewaardeerd. “Wij staan hier niet voor niets”, zegt Rob Hullekes van Audiac. “Sound Gallery is een belangrijke speler voor ons in Nederland. Dat blijkt op de zaterdag als mensen uit Hilversum en Lelystad de deur binnen wandelen voor een demonstratie”. Arthur Erenst bekijkt het allemaal met gepaste ingehouden trots, zijn ogen flitsen voortdurend boven over het brilletje heen de ruimte in, kan ik nog bijspringen? Staat er iemand die nog niet geholpen is? Kan ik ergens mijn aandeel leveren?

Ik wandel nog een keer door de ruimtes heen en maak kennis met de prettig geprijsde Arcam rDAC , de geinige draagbare Arcam rCube en de wat duurdere Wadia 151 powerDAC mini. Ik moet constateren dat streaming audio een niet te stuiten fenomeen is. Fabrikanten hebben de compromisloze doelgroep bereikt en de assimilatie bewerkstelligd tussen streaming en hifi/high- end. Dit proces moet in staat zijn de criticasters uiteindelijk over de streep trekken. 

De website van Sound Galllery vindt u hier.

EDITORS' CHOICE