ARTIKEL

Merken gaan samen

Op IFA 2015 werden veel van de verschuivingen in de audiowereld echt zichtbaar. Je had de sterke positie van sommige ‘nieuwe’ merken, zoals Sonos en Teufel/Raumfeld (die voor het eerst op IFA stond), maar ook de nieuwe relatie die tussen voormalige rivalen is ontstaan. We hebben het dan over Onkyo en Pioneer, die broederlijk een persconferentie hielden en stands naast elkaar hadeen, en Philips/Gibson Innovations dat onder de merknaam Onkyo een reeks producten uitbrengt die de Onkyo uit Japan moeilijk in de markt gezet krijgt. Denk dan in de eerste plaats aan Bluetooth-speakers en hoofdtelefoons.



Wie duidelijk een goede visie heeft op zijn merken, is de Harman Group. Op IFA maakte Harman indruk door een coherente strategie voor te stellen voor al zijn merken, met Harman, JBL en AKG voorop.

Even sterk is de visie van Gibson, de gitaarbouwer die ondertussen tientallen audiobedrijven bezit, en er in slaagt een sluitend verhaal te hebben voor elk merk. Er komt ook een echt Gibson-merk met audioproducten, maar dat duurt nog even. 

Lees het volledige artikel op FWD Magazine.

 


EDITORS' CHOICE