ARTIKEL

Discover Your Senses

Redactie HiFi.nl | 03 oktober 2015

Er was dit jaar één Nederlandse winnaar, te weten De Opera Domotica, in de categorie ‘Best Showroom’. De titel van de deelname was ‘Discover your Senses’, een zeer succesvol en goed doordacht project, aldus de jury.



Opgesplitst in twee verdiepingen van in totaal 600 m2 laat De Opera Domotica showroom een smeltkroes zien van custom installation, interieur design en high-end projecten op zijn best. Als een allesomvattende demonstratiefaciliteit zijn klanten hier in staat om scenario’s te bekijken van mid- tot en met high-end op het gebied van meubilair, home automation en audio in evenzovele budgetklassen. De showroom is geconcentreerd rond een centrale vergaderzaal, die is omgeven door verschillende open plekken, waaronder een bar, bioscoop, luisterruimtes, eethoek en verschillende ontspanningsruimtes. De begane grond is gewijd aan de mid-level meubels en home intergration, met verschillende kamer displays/voorbeelden, waaronder een keuken, diverse woonvertrekken en drie luisterruimtes bestuurd met Control4.



Als de klant rondloopt in de showroom komt hij bij de bovenste verdieping uit die is gericht op high-end op zijn best. De entree tot deze verdieping is vooral erg indrukwekkend. Hier hangen namelijk beveiligingscamera’s die voorzien zijn van een systeem dat personen kan volgen. Als er een bezoeker op afspraak komt is een fraaie persoonlijke groet mogelijk op een 20 inch touchscreen van Crestron.



Moeiteloze samenwerking
Een andere mooie feature is een aircosysteem dat speciale frisse lucht circuleert en daarnaast over een verfijnde geur machine beschikt. Compleet met vier verschillende geuren, kan de gebruiker kiezen voor een geur die wordt geïnjecteerd in het ventilatiesysteem voor gelijkmatige verdeling over de vloer.



Deze showroom toont de best mogelijke integratie van alle aspecten met betrekking tot veiligheid en home automation. Als een opvallende kwaliteit benoemt de jury ook nog de moeiteloze samenwerking van de showroom met de stemming, het gevoel en de zintuigen van de klant, zodat alle bezoekers een verbinding kunnen maken met de technologie op een persoonlijk niveau.





EDITORS' CHOICE