Bewijzen moeten we ons nog steeds, onze klanten verwachten niet anders.""/>
 

HI-VISITBang & Olufsen

Marantz

Recentelijk introduceerde Ken Ishiwata de nieuwe Premium 14-series van Marantz tijdens een exclusieve luistersessie bij Poulissen. Met een nieuwe PM-14S1 ge´ntegreerde versterker, SA-14S1 SACD-speler en NA-11S1 netwerk audiospeler liet hij op de nieuwe Boston M-350 luidsprekers horen hoe mooi digitale media weergegeven kan worden. Poulissen houdt regelmatig van dit soort luistersessies.

"De kassa blijft dan bij wijze van spreken dicht. We willen mensen op een vrijblijvende, relaxte manier informeren en inspireren. De gezelligheid staat voorop. Als ik 's avonds afsluit, voelt het net of ik een feestje heb gegeven voor vrienden."

Totaalconcept

Wie eenmaal een keuze heeft kunnen maken uit het grote aanbod, staat eigenlijk nog maar voor het begin. Want dan komt de woonruimte in beeld.

"We gaan meestalbij de mensen thuis kijken om de akoestiek te beoordelen, dat hoort bij onze service", vertelt Poulissen. "Ligt er een houten of stenen vloer, is de woonkamer groot of juist klein. Je kunt bijvoorbeeld de scherpe randjes van je akoestiek afhalen door absorberende latex op je muur te schilderen. Dat zijn kleine, relatief goedkope ingrepen waarmee je net weer iets meer uit je installatie haalt."

Het maatwerk van Poulissen gaat nog veel verder. Of het nu om nieuwbouw of een bestaande situatie gaat, Poulissen stuurt de hele aanleg van de installatie aan. "De klant maakt de keuzes, daarna ontzorgen we hem volledig", vertelt Poulissen.

"Intern kijken onze monteurs bijvoorbeeld heel kritisch naar de plannen die een verkoper hen voorlegt. Ook werken we nauw samen met andere professionals die bij een project betrokken kunnen zijn. Zo hebben we de volledige controle over het leveren van de perfecte audio-video ervaring, inclusief het wegwerken van bedrading in de kruipruimte of het integreren van apparatuur in een plafond of wand. Want als de monteur de laatste uitleg heeft gegeven, het laatste schroefje heeft aangedraaid en hij het huis verlaat, moet echt alles kloppen. De afwerking, het gebruikersgemak en natuurlijk de emotie."

Online

Bij een totaalconcept hoort ook een webshop. Via zijn site verkoopt Poulissen losse apparatuur, maar ook speciaal samengestelde combinaties. Ge´nteresseerden kunnen zich via de site of Facebookpagina aanmelden voor de digitale nieuwsbrief, waarin bijvoorbeeld informatie staat over de luistersessies. Sinds vorig jaar beschikt Poulissen over de Thuiswinkel Waarborg.

"We wekken vertrouwen, omdat we een winkel hebben, maar ook een goede naam en service", zegt Poulissen. "Klanten die precies weten wat ze willen en in het noorden van het land wonen of op een paar honderd kilometer hiervandaan in BelgiŰ en Duitsland, kunnen dan hun bestelling thuisgestuurd krijgen. We beantwoorden alle e-mails die we binnenkrijgen erg snel. Soms vragen we een klant of we hem mogen bellen, zodat we gerichter kunnen vragen wat hij precies zoekt.

Op die manier hebben we laatst een Accuphase-versterker verkocht, terwijl die klant in zijn email maar heel summier naar een printplaatje informeerde. En weet je wat het gekke is? Veel online klanten staan hier op een dag toch in de zaak, omdat we hun nieuwsgierigheid geprikkeld hebben."

Als dat geen passie is...

Het is bijna sluitingstijd. Heeft Poulissen eigenlijk Reinhard Mey's Gute nacht Freunde in ÚÚn van de databases staan voor het geval enthousiaste bezoekers niet weg willen?

"Ha ha, nee hoor, dat is niet nodig, bovendien mogen de mensen altijd terugkomen. Of ik nog een nieuwtje heb? Nou, ik wil niet teveel vertellen, maar we gaan de zaak binnenkort restylen. En we blijven als team nieuwe en inspirerende dingen ontwikkelen, die we het komende jaar graag aan de mensen willen tonen. We hebben er hartstikke veel zin in!"

EDITORS' CHOICE