HI-VISITAudioExpert

Doordachte winkelindeling

DIT IS EEN PUBLICATIE VAN MUSIC EMOTION
Werner Ero | 14 juli 2015 | Fotografie Werner Ero
Dit artikel werd oorspronkelijk geplaatst op 15 mei 2015

‘Zoals je denk ik inmiddels zelf ook al waar hebt genomen, is er een duidelijke opbouw in onze winkel aangebracht. Helemaal vooraan bij binnenkomst de immer bewegende beeldblikvangers en staat er kleinschalige instap hifi. Hoe verder je vervolgens naar achteren gaat, hoe meer divers en kwalitatief hoogwaardig het assortiment word. Hier gaan we trouwens heel ver in en waarschijnlijk zelfs veel verder dan de meesten in eerste instantie zullen verwachten. Zo kan men bij Audio Expert al terecht voor een eenvoudige hoofdtelefoon, instap home theather opstelling of eenvoudig streaming systeem, maar bieden we ook werkelijke top high-end audioproducten aan zoals de hier opgestelde Kef Blade luidsprekers met McIntosch aansturing en AudioQuest bekabeling! Om alles maximaal tot zijn recht te kunnen laten komen hebben we een tweetal aparte demoruimtes tot onze beschikking, waarvan er één zelfs volledig akoestisch is geoptimaliseerd. Hier kan met assistentie van het winkelteam naar hartenlust worden geëxperimenteerd en is het na afloop uiteraard ook mogelijk om de spullen vrijblijvend thuis uit te proberen. Qua service gaan we zelfs zo ver dat wij aan al onze klanten een levenslange productsupport aanbieden! Dus zelfs na bijvoorbeeld 10 jaar mogen klanten nog altijd gerichte productvragen stellen en zullen wij redelijkerwijs alles in het werk stellen om hem of haar nog steeds zo goed mogelijk te helpen!’



Oplossingsgericht
Wanneer ik in de winkel rondkijk zie ik dat er nergens prijskaartjes zichtbaar zijn. Is dat omdat de winkel nog nieuw is en er nog geen aanbiedingen zijn, of is dat een (heel) bewuste keuze? ‘Nee hoor, die prijskaartjes komen er ook in een later stadium niet. Bij Audio Expert willen we namelijk vooral oplossingsgericht denken. Het liefst zien we dat een klant zich meld met zijn budget, vragen- en wensenlijstje en wij aan de hand daarvan ons advies uit kunnen brengen. Overal prijskaartjes en wilde aanbiedingen, verwart en verblindt een klant alleen maar. In dit kader is het interessant te melden dat als je echt moeite doet de wensen te analyseren, zo iemand ook regelmatig met een veel minder kostbare oplossing de deur uit gaat! Als hij uiteindelijk maar echt tevreden de deur uitgaat. Want er is geen betere reclame dan tevreden klanten!’



Levendig & afwisselend
Niet om jullie te kwetsen hoor en ik weet dat je als je pas een nieuwe winkel begint misschien nog niet alles hebt staan, maar jullie winkel komt voor mij nu wel heel rustig qua opgestelde artikelen over. Is dat een bewuste keuze of moeten er misschien nog meer producten binnenkomen? Peter schiet meteen in de lach, om dan quasi ernstig opnieuw van wal te steken. ‘Mede door mijn audio achtergrond en duidelijke denkbeelden heb ik voor ‘mijn’ Audio Expert winkel feitelijk carte blanche van Ronnie gekregen. De rustige indeling is dan ook heel bewust gekozen en komt zeker niet zomaar uit de lucht gevallen. Wat ik heb gemerkt is dat klanten nogal onrustig en vooral snel afgeleid worden als een winkel te vol staat. Bij onze winkel hebben we als je goed kijkt, daarom alles zoveel mogelijk onderverdeelt in eigen merken en productgroepen. Daarbij is zelfs de sfeer en presentatie helemaal op zo’n merk toegespitst. In ons magazijn zijn echter nog veel meer producten voorradig. Hierdoor kunnen we niet alleen onze klanten meer aanbieden dan op het eerste gezicht zichtbaar is, maar houden we ook de winkel rustig en zijn we in staat om onze winkel levendig en afwisselend te houden. Iedere keer dat je hier komt zul je dan ook kunnen zien dat andere merken en deels andere opstellingen de winkel avontuurlijk houden. Zo is er altijd weer wat nieuws en leuks te beleven.



Conclusie
En zo eindigt mijn eerste kennismaking met een winkelconcept wat misschien wel de toekomst van de branche laat zien. Bij Audio Expert blijkt alles namelijk zo klaar als een klontje te zijn, wordt er nergens een rookgordijn opgeworpen en blijkt ‘ouderwetse’ klanttevredenheid gelukkig weer het hoogste goed te zijn. De winkel oogt daarbij bijzonder overzichtelijk en biedt toch een groot assortiment. Uiteindelijk erg verrassend is het feit dat het assortiment tot zelfs in de serieuze high-end doorloopt en dat naast audio en video men ook niet vies is van custom install toepassingen. Zelfs voor de nieuwste home theater weergavestandaards zoals Dolby Atmos. Auro 3D of DTS-X kunt u al bij deze specialist terecht. Kortom een interessante en zeer welkome aanvulling in het Nederlandse A/V-winkellandschap.

Audio Expert - Beste Keus
www.audioexpert.nl

EDITORS' CHOICE