NIEUWS

Zintuigen (column)

Redactie HiFi.nl | 30 november 2001

Als consument krijg je dan ook niet zo zeer te maken met een breed aanbod aan producten als wel met een veelheid aan presentaties. Wanneer je die verschillende marktpresentaties naast elkaar zet dan blijken deze onderling zeer verschillend te zijn. Het varieert van fabrikanten die rechttoe rechtaan een op het auditieve zintuig gericht product presenteren tot bedrijven die hun componenten voorzien van een goed doordachte hoeveelheid prikkels die een aanval lanceren op meerdere zintuigen van de potentiële klant. Zowel achter beide uitersten als achter alle tussenliggende varianten gaat een visie schuil waarbij het ontbreken van een gerichte visie op zich ook een visie is. Hoe meer er sprake is van beïnvloeding van andere zintuigen dan het gehoor, hoe moeilijker het voor de consument wordt om zich bij een beoordeling van een product zuiver tot de auditieve kwaliteiten te beperken.

HiFi.nl-auteur Jan de Jeu´s meest recente column staat online: Zintuigen...


EDITORS' CHOICE