NIEUWSB&W

Sony en Challenge werken samen

Redactie HiFi.nl | 25 maart 2003 | B&W

Challenge RecordsOnderstaande bericht is een ingezonden mededeling

Sony Music Entertainment (hierna: Sony Music) en Challenge Records (hierna:Challenge) hebben overeenstemming bereikt over een gezamenlijke wijze van marketing en verkoop van de Sony Classical & Sony Jazz catalogus voor de Benelux. Deze samenwerking gaat per 1 april in.  Zowel de centrale distributie vanuit de Sony Music fabriek te Bussy en de facturatie worden als vanouds door Sony Music verzorgd.

Uit het verleden is gebleken dat klassiek en jazz een zeer specifieke benadering vereisen. Beide segmenten vragen een bijzonder grote kennis van de catalogus en een uitstekend begrip van de bijzondere klantwensen. Om die reden heeft Sony Music besloten tot samenwerking met een gespecialiseerde partij die bewezen heeft zeer goed thuis te zijn in deze marktsegmenten.Sony Music denkt hiermee een intensievere en hoogwaardigere dienstverlening naar haar klanten en consumenten tot stand te kunnen brengen.

Challenge is een vooraanstaande distributeur van diverse Klassiek & Jazz labels in de Benelux. Naast exploitatie van haar eigen labels (o.a. Challenge Classics en JJ Tracks) heeft Challenge zich met name ontwikkeld en gespecialiseerd in de marketing en verkoop van vele andere bekende labels en merken. Sony Music is ervan overtuigd dat Challenge door haar expertise, specialisatie en kennis van de markt haar afnemers optimaal kan adviseren en informeren over de uitgebreide Sony Classical & Sony Jazz catalogus.

Citaat P. Decam, Sony Music Entertainment (Holland) B.V.

"Zoals bekend staan het klassieke en jazz segment onder druk. Wij geloven echter dat de samenwerking met Challenge de kans biedt om onze positie en het marktaandeel in deze markten te versterken . Eveneens is het een goede manier om meer nadruk te leggen op het geweldige aanbod in zowel onze
Klassieke als de Jazz catalogus."

Citaat A. de Jong, Challenge Records B.V.

"Challenge is erg blij met deze doorbraak en verbreding van haar catalogus.Door deze overeenkomst zijn we in staat om onze knowhow en ervaring op het gebied van de marketing van jazz en klassiek toe te passen op een catalogus waar we vroeger alleen maar van konden dromen. Sony heeft prachtig materiaal wat op deze manier in al zijn potentie ten volle benut kan worden. Ik denk dat dit belangrijke ontwikkelingen zijn in een markt die onder druk staat. Samen sta je simpelweg veel sterker."

MERK

EDITORS' CHOICE