NIEUWSB&W

Nieuwe campagne Sony

Redactie HiFi.nl | 26 mei 2003 | B&W

Sony introduceert eind mei een nieuwe Europese promotiecampagne die is ontwikkeld om het bedrijf nog dichter bij zijn klanten te brengen. Onder het motto "You make it a Sony" maakt de campagne duidelijk dat Sony-producten pas tot leven komen als ze worden gebruikt, en worden mensen uitgenodigd het toonaangevende merk in een nieuw en warmer licht te zien.

De massamediacampagne, waarmee een bedrag van meer dan 100 miljoen euro is gemoeid, is een van Sony`s grootste ooit in Europa en zal de komende weken worden gelanceerd door Sony-bedrijven in alle landen. De eerste fase bestaat onder meer uit vijf televisiereclames van 30 en 40 seconden, een groot aantal gedrukte advertenties en billboard- en internetreclames. "You make it a Sony" is een volledig geïntegreerde, multimediale campagne die eenvoudig kan worden afgestemd op de behoeften van lokale markten. De televisiereclames hebben een universeel herkenbare verhaallijn en kunnen in diverse talen worden geleverd. Het brede pakket gedrukte advertenties biedt iets voor elk type publicatie, van tijdschriften tot billboards.

Dit is de eerste campagne voor Sony Europe die is ontwikkeld door het Londense reclamebureau Fallon, dat vorig jaar in de arm werd genomen. Het is ook de eerste Sony-campagne waarin gebruik wordt gemaakt van het Advertising Management System, een op software gebaseerde tool die is ontwikkeld door Sony Europe in samenwerking met het reclametechnologiebedrijf Adgistics. Via dit systeem kunnen Sony-bedrijven in heel Europa hun eigen campagne samenstellen uit centraal ontwikkelde elementen. Het succes van de nieuwe campagne zal worden onderzocht op basis van de verkoopcijfers en veranderingen in de perceptie van het merk Sony. Sony zal ook kwalitatief onderzoek uitvoeren om na te gaan hoe mensen het merk waarderen.

De connectiviteit van Sony-producten bieden eindeloze aansluitmogelijkheden. Ze zijn ontworpen om snel met elkaar en de rest van de wereld te kunnen worden verbonden, zodat elke gebruiker kan profiteren van de voordelen van digitale gegevensuitwisseling. Zo kunt u uw eigen films vastleggen, bewerken en opslaan op DVD met behulp van een digitale camcorder, een DVD-speler/recorder of een VAIO, en genieten van een verbluffende DVD-beeldkwaliteit op een Wega-televisie. U kunt muziek downloaden van het internet en vervolgens uw eigen compilaties creëren op NetMD of CD met een VIAO en een apparaat voor internetmuziek van Sony. Maar u kunt ook uw eigen hoogwaardige digitale foto`s maken, opslaan en afdrukken met een digitale camera, een VAIO en een fotoprinter of de foto`s zonder kabel weergeven op uw televisie met behulp van een Memory Stick. Dergelijke aansluitmogelijkheden slaan een brug tussen AV en IT en bieden gebruikers volledige controle over hun digitale omgeving.

MERK

EDITORS' CHOICE