NIEUWSB&W

Digitale beeldrevolutie begonnen


Redactie HiFi.nl | 22 maart 2004 | B&W

(ingezonden mededeling)

Ondanks de slechte economie laat de markt voor Consumer Electronics Entertainment in 2003 wederom een groei zien.  Met name door verkopen van de “platte tv”, dvd en digitale camera’s is de omzet met 3% gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Vereniging FIAR en GfK Benelux Marketing Services B.V.

Omzet Consumer Electronics Entertainment blijft stijgen!
De belangstelling van de consument voor de combinatie van beeld en geluid is sterk aan het groeien. Niet alleen bij de hardware maar ook de verkopen van b.v. muziek DVD’s (+117% bron NVPI) geven dit weer. De consument blijkt vaker voor  het “digitale beeld” te kiezen. Dit zien we ook in de telecom markt terug. KPN zegt dan ook niet voor niets bij I mode dat de mobiele telefoon “van het oor naar het oog” moet. Het steeds bredere en betere aanbod van content zorgt er ook voor dat de consument volledig kan genieten van de kwaliteit die de apparatuur kan leveren. Digitale tv ontvangst, breedbandinternet, draadloze thuisnetwerken en prachtige DVD film- en muziekproducties zorgen voor de randvoorwaarden dat deze markt ook dit jaar verdere groei verwacht.

DVD ongekend succesvol
Met ruim 1,6 miljoen DVD applicaties in consumenten electronica apparaten is 2003 zeer succesvol geweest in de verkoop van DVD Hardware. De verkoop van DVD werkt als een soort vliegwiel waardoor consumenten sneller andere schakels in de huiskamer van consumenten electronica gaan vervangen zoals de televisie. Het home theatre system profiteert al volop van deze ontwikkeling en laat in 2003 met een stijging van 58% in volume prachtige groeicijfers zien.

Sharp Aquos LC37HV4E

“Platte” kleurentelevisie revolutie is los gebarsten
Naast de voordelen van beeldkwaliteit spelen ook de voordelen van het mooie design en het minder plaats innemen voor veel mensen een doorslaggevende rol om een “platte” tv te kopen. In 2003 zijn er al ruim 70.000 stuks van deze tv’s verkocht! Er gaat ook een marktvergrotende werking van het product uit. Nu kan je bijvoorbeeld in de keuken geen televisie op het aanrecht kwijt, een compacte 15“ LCD TV kan je bijna overal kwijt. De verwachting is dat op termijn door de “platte” revolutie er meer TV’s per huishouden komen.

MERK

EDITORS' CHOICE