NIEUWSB&W

Internet nu 10% totale mediaconsumptie


Redactie HiFi.nl | 15 april 2004 | B&W

Nu internet zo`n 10% van de totale mediaconsumptie in Europa voor zijn rekening neemt, heeft het medium tijdschriften, die 8% scoren, van hun plaats verdrongen.

Internet blijft nog iets achter bij dagbladen (13%) en ver achter bij televisie (41%). Wel geeft 45% van de consumenten aan door internetgebruik minder televisie te zijn gaan kijken. Dit blijkt uit cijfers van de European Interactive Advertising Association.

Een op de drie Europeanen is elke dag online en meer dan de helft van de ondervraagden vindt het internet zeer nuttig op een tijd dat de hersenen actief zijn. Aangezien 60% zegt dat televisie helpt te ontspannen, voelen consumenten zich blijkbaar meer betrokken bij het internetten dan bij televisiekijken.

Belangrijk voor adverteerders is bovendien dat ruim eenderde van de internetgebruikers meent dat online reclame een merk een vooruitstrevend en trendy imago geeft. Tenslotte vindt 90% van de respondenten dat er te veel reclame op de televisie is, terwijl dat bij het internetreclame bij slechts de helft van de ondervraagden het geval is.

Bron: Marketing Data, 31 maart 2004 Documentnummer : 276555 (Originele bron: Admap 15/03/04; nr. 448, p. 32; 2 p.)

MERK

EDITORS' CHOICE