NIEUWSB&W

iTrendz; beurs voor consumentenelectronica

Redactie HiFi.nl | 08 oktober 2004 | B&W

Consumentenelektronica en entertainment staan centraal tijdens iTrendz, een opwindend nieuw lifestyle-evenement. Van 22 tot en met 25 oktober 2004 presenteren fabrikanten van consumentenelektronica, ICT en telecommunicatie in de Jaarbeurs in Utrecht hun nieuwste producten aan consumenten en branchegenoten. Onder andere JVC, Siemens Mobile, Canon, eBay, Fujitsu Siemens en VDO Dayton hebben zich al als exposant verbonden aan het evenement.

iTrendz biedt een unieke mix van informatie en entertainment. Het evenement staat helemaal in het teken van `Touch & Try`. Iedereen die geïnteresseerd is in de nieuwste elektronicatrends kan de nieuwste gadgets zelf uitproberen. Het is een dagje uit voor iedere leeftijd en doelgroep. Zo zijn er live veilingen, modeshows, tientallen workshops, een kids village en nog veel meer.

"Elektronica neemt in het dagelijks leven een steeds belangrijkere plaats in. Door de snelle technologische ontwikkelingen zal dit alleen maar toenemen", zegt Jasper van der Pas, directeur bij beursorganisator Evensis Media. "Alles wordt ook steeds meer draadloos en connected. Naast de vele nieuwe producten neemt ook het aantal aanbieders jaarlijks flink toe. De mogelijkheden zijn daardoor eindeloos, maar niet altijd even duidelijk. iTrendz 2004 biedt bezoekers een unieke gelegenheid om producten en innovaties zelf uit te proberen in `showrooms` van fabrikanten en zich daarnaast uitgebreid te laten informeren tijdens de tientallen inloopworkshops. Hierin komen onderwerpen aan de orde als: `Hoe koop ik een digitale camera`, `Plasma of LCD?` en `Betalen op internet`."

iTrendz wordt op vrijdag 22 oktober feestelijk geopend. Fabrikanten en in- en verkopers kunnen op deze dag informeel met elkaar in contact komen en de nieuwste producten tonen. Na de consumentendagen op zaterdag en zondag is iTrendz maandag geopend voor retailers. Tijdens deze dag worden specifieke workshops georganiseerd.

Vincent van Driel, directeur bij Evensis Media: "We hanteren een maximum standgrootte per exposant om deelname zo kosteneffectief mogelijk te maken. Opbieden tegen elkaar om vierkante meters is er bij ons niet bij. Het gaat om het contact met de bezoeker en om de beleving van de bezoeker. Dat bereik je niet met vier stands ter grootte van een halve hal. In deze afwijkende aanpak zit ook het succes van iTrendz."

 

 

MERK

EDITORS' CHOICE