NIEUWSB&W

Internet start oriëntatie consumenten

Redactie HiFi.nl | 30 november 2004 | B&W

22 november 2004 - Van de 8,7 miljoen actieve internetters gebruikt 93 procent internet bij aankoop als oriëntatiekanaal, 57 procent doet dat vaak. Hieruit blijkt dat de bekentenis van internet voor de detailhandel vele malen groter is dan louter e-commerce.

Dat zegt Frank de Moor, voorzitter van de Raad van Bestuur van het Limburgse winkelconcern Macintosh, moederbedrijf van onder meer Kwantum en Belcompany. Hij sprak als voorzitter van de stuurgroep eBusiness van de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) tijdens het eNederland congres in Zeist.

"Internetwinkelen" is voor een grote groep Nederlanders oriënteren op internet en kopen in de winkel, ondanks dat e-commerce nog maar 0,8 procent uitmaakt van de totale detailhandel in Nederland", aldus De Moor. "Van de 8,7 miljoen actieve internetters gebruikt 93 procent internet bij aankoop als oriëntatiekanaal, 57 procent doet dat vaak. Van hen weet 76 procent dankzij online oriëntatie beter producten te kiezen. De tevredenheid over internet als oriëntatiemiddel is erg hoog: 85 procent, ondanks dat volgens mij veel websites nog een stuk beter kunnen worden ingericht voor die oriëntatie". Hij ziet dat internet steeds meer de plaats van papieren folders gaat innemen. Maar of dit voor Macintosh reden is om de jaarlijkse stroom folders (320 miljoen in Nederland!) te verminderen kon De Moor niet beloven. 
 

MERK

EDITORS' CHOICE