NIEUWSB&W

Klipsch neemt Jamo over


Redactie HiFi.nl | 17 februari 2005 | B&W

Indianapolis 15 februari 2005 – Klipsch Audio, Inc. maakte vandaag de overname bekend van de merknaam en belangrijkste activa van Jamo A/S, een Deens luidsprekerbedrijf in particulier bezit. Jamo zal een nieuwe 100%-dochter van Klipsch Audio, Inc. worden, onder de naam Jamo International Aps.

De 100%-dochters Klipsch Audio Technologies en Jamo International Aps zullen als afzonderlijke ondernemingen opereren. Door de acquisitie van de activa van Jamo worden één van de top audiomerken in Europa en het beste luidsprekermerk van de Verenigde Staten verenigd onder een bedrijfsmanagementteam dat gedurende zeven achtereenvolgende jaren grote omzetstijgingen heeft weten te realiseren.

Klipsch en Jamo

De acquisitie leidt tot een onmiddellijke uitbreiding van de mondiale sporen van Klipsch Audio, Inc. en verbetert de operationele kostenstructuur van beide dochterondernemingen. Jamo, erkend vanwege zijn technologische innovatie en Deense ontwerp, is een belangrijk Europees luidsprekermerk met ook een significante afzet in Azië, waaronder 135 door de onderneming beheerde detailhandelzaken in China. Klipsch Audio Technologies is een van Amerika`s allereerste luidsprekerbedrijven – opgericht in 1946 – en voert de lijst aan van de grootste Amerikaanse luidsprekerdistributiekanalen, met een marktaandeel van 13% volgens NPD Techworld, een bedrijf dat onderzoek doet op de markt van verkooppunten.

"Onze acquisitie van Jamo maakt deel uit van onze strategie om de mondiale groei te versnellen met meerdere merken," aldus Fred Klipsch, voorzitter van de raad van bestuur en CEO van Klipsch Audio, Inc. "Zo zullen we onze middelen en koopkracht optimaal kunnen benutten, ten voordele van zowel Klipsch als Jamo. Het verheugt ons dit Deense kwaliteitsmerk in ons productassortiment te hebben."

"De stabiliteit van Klipsch ondersteunt de voortdurende groei van het merk Jamo," aldus Poul Henning Pedersen, interim managing director en directeur productcreatie van Jamo International Aps. "Onze partners zullen tevreden zijn dat de distributie hetzelfde blijft, en dat Jamo een volledig gefinancierde, onafhankelijk opererende onderneming is onder de moedermaatschappij Klipsch Audio."

Paul Jacobs, president van Klipsch Audio Technologies, zal tevens functioneren als president van Jamo International Aps. Productontwikkeling en –ontwerp zullen volledig gescheiden zijn, om het onderscheidende karakter van beide merken te behouden. Het hoofdkantoor van Jamo blijft in Glyngøre, Denemarken.

MERK

EDITORS' CHOICE

  • Review
    Review Elac EA101EQ-G `Elements` versterker
    Review
    lees meer »
  • Achtergrond
    Hifi op budget - tot 50.000 euro
    Achtergrond
    lees meer »
  • Review
    Review: Pro-Ject Pre Box S2 - compacte klasse
    Review
    lees meer »