NIEUWSB&W

Philips.nl meest gebruiksvriendelijk


Redactie HiFi.nl | 01 mei 2005 | B&W

(gezien op het Internet)

Philips ontvangt de prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland.

De jury van de `Usability Award 2005` kende Philips de prijs toe vanwege de "...enorme sprong voorwaarts gemaakt met de introductie van de nieuwe site. Voor consumenten is het erg eenvoudig om de verschillende Philips producten te vinden, ondanks het grote aanbod. Ook voor pers en investors relations is de site op een overzichtelijke manier ingedeeld en is de informatie eenvoudig toegankelijk. Bovendien is het duidelijk dat aan de usability van de site erg veel aandacht is besteed."

Als negatief punt van Philips.nl noemt de jury de zoekmachine, die goed werkt als op productcode gezocht wordt, maar minder goed functioneert bij vrije zoekopdrachten.

Tweede in de uitslag werd het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, derde het open gedeelte van de Postbank, dat wil zeggen exclusief het bankieren.

De Usability Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest gebruiksvriendelijke website. De websites die mee streden om de Award zijn aangemeld door internetgebruikers. In totaal zijn er bijna 1.000 websites aangemeld, waarna een publieksjury tien websites kon nomineren waaruit de vakjury de winnaars koos.

De Vakjury bestond uit Bastiaan Klooster (usability expert van initiatiefnemer 2C), Joerka Deen (voorzitter Sigchi.Nl, vakvereniging voor Usability); Gary Hartmann (webmanager, TPG); Jeroen Bruckwilder (usability.pagina.nl); Ben Vroom (adviseur); Thijs Vieleers (Funda, winnaar 2004), David Saris (Mediamaal), Edwin Feldmann (Webwereld) en Thomas Marteijn (ook 2C).

Eerdere winnaars zijn Nu.nl, Postbus51, VROM, Wehkamp en Funda.

MERK

EDITORS' CHOICE