NIEUWSB&W

Prijsstunters vaak duurder


Redactie HiFi.nl | 11 januari 2006 | B&W

(gezien op het Internet)

Frankfurt - Duitse prijsstunters voor elektronica zoals Mediamarkt zijn vaak duurder dan hun concurrenten. Dat concludeerde de krant Frankfurter Allgemeine Zeitung na steekproeven in de regio`s Berlijn en München.

Alleen al in München telt de consument in 70 procent van de gevallen meer neer bij winkels die eigenlijk als discounters gelden. Een geluidsinstallatie voor een thuisbioscoop bijvoorbeeld was bij de Mediamarkt honderd euro duurder dan bij een warenhuis. De krant vergeleek 21 vaak verkochte artikelen.

Volgens het dagblad hanteren de Metro-dochters Mediamarkt en Saturn geraffineerde strategieën om bij het publiek het imago op te bouwen dat ze goedkoop zijn. Ze lokken met een paar uiterst laag geprijsde producten, die echter vaak snel zijn uitverkocht. Vaak worden ook verouderde apparaten aangeboden om daarmee meer winst te maken. De Duitse consumentenbond kondigde al juridische stappen aan.

MERK

EDITORS' CHOICE