NIEUWSB&W

Geen upselling kabels

Redactie HiFi.nl | 22 februari 2006 | B&W

(gelezen op het internet)

Een op de twee consumenten is bereid veel geld uit te geven aan zijn televisie, hifi-set of thuisbioscoop. Slechts vier procent van de kopers van deze AV-apparatuur investeert in de juiste kabels om meer beeld- en geluidskwaliteit te behalen. Dat blijkt uit een onderzoek van Belkin BV.

Onlangs onderzocht de fabrikant wat consumenten in de leeftijdsgroep van 20 tot 35 jaar uitgeven aan AV-apparatuur en bijbehorende kabels. Uit de resultaten blijkt dat deze groep veel spendeert aan televisies (98 procent), hifi-sets (86 procent) en home-theatre-sets (29 procent). Een kwart heeft een Media Centre-pc in de huiskamer staan en tien procent een settopbox. Een vijfde van de respondenten geeft meer dan 2.000 euro uit en over het algemeen spendeerde zeventig procent 1.000 euro of meer aan hun AV-apparatuur.

Maar is de apparatuur eenmaal aangeschaft dan blijkt dat een grote meerderheid (82 procent) gebruik maakt van de meegeleverde kabels. De helft van de respondenten geeft geen extra geld uit aan andere bekabeling. Slechts vier procent van de ondervraagden blijkt hiervan op de hoogte te zijn en geeft meer dan 100 euro uit aan `draden` met een betere kwaliteit. 

MERK

EDITORS' CHOICE