NIEUWSB&W

Volvo XC90 met Dynaudio


Redactie HiFi.nl | 15 mei 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Beesd, 3 april 2006 – De Volvo XC90 bracht bij zijn introductie een groot aantal innovaties die zorgden voor een ongekend succes en het totale SUV-segment naar een hoger plan tilde. Nu, iets meer dan drie jaar later, komt Volvo Cars met een vernieuwde versie op de markt, waarmee de Zweedse autofabrikant zijn vooruitstrevende rol bevestigt.

“We hebben bewust gekozen voor een hogere positie in het premiumsegment. Om de succesvolle XC90 nóg aantrekkelijker te maken, hebben we de nadruk gelegd op een verhoging van comfort en luxe”, aldus Fredrik Arp, President en CEO van Volvo Cars.

De vernieuwde XC90 moet Volvo’s positie in de drukbezette SUV-markt versterken. Een markt overigens, waarin de eerste generatie XC90 met open armen werd ontvangen. “We hebben goed naar onze wereldwijde klantenkring geluisterd en de auto aangepast, zodat we onveranderd concurrerend kunnen zijn. De XC90 zelf is al succesvol gebleken, dus de insteek was niet om enorme aanpassingen door te voeren, maar om hem verder te verfijnen”, aldus Arp. “Stijlvollere lijnen, kwalitatief nóg hoogwaardiger materialen en vervolmaakte rijeigenschappen, zonder daarbij natuurlijk ook maar iets in te boeten qua veiligheids- en milieuaspecten.”

De Volvo XC90 is voor Volvo Cars een gigantisch verkoopsucces. Zijn aanvankelijke productieaantal van 50.000 auto’s werd verhoogd en in 2005 bedroeg het aantal XC90’s dat in de Zweedse Torslanda-fabriek werd geproduceerd bijna 90.000, bijna het dubbele aantal derhalve. De productie van de vernieuwde XC90 gaat in het voorjaar van 2006 van start. De Verenigde Staten zullen met een aandeel van 50 procent van het totale volume nog altijd de grootste afzetmarkt zijn, gevolgd door Groot-Brittannië, Duitsland, Canada en Spanje.

  • Verfijnd ontwerp met elegantere lijnen
  • Meer keuze in bekleding en kleurstellingen, fraaiere materialen
  • Nieuwe, zeer geavanceerde 3,2-liter zescilindermotor
  • Nadruk op de bestuurder, met onder meer nieuwe Park Assist Camera
  • Eersteklas audiosysteem met Dynaudio-speakers en Dolby Pro Logic II

Nieuwe generatie RTI met harddisk
Ook het RTI (Route Traffic Information) navigatiesysteem is verder ontwikkeld. Het nieuwe systeem maakt gebruik van een harddisk en is daardoor sneller en eenvoudiger te bedienen. Bovendien is er meer informatie beschikbaar. Het meest geavanceerde audiosysteem, Premium Sound, omvat een digitale klasse D-versterker van Alpine® met ICE Power-technologie van Bang & Olufsen Powerhouse®, Dolby Pro Logic II® Surround en speakers van Dynaudio® , een van de meest vooraanstaande merken op dit gebied. In het High Performance- en Premium Sound-systeem kunnen nu ook cd’s met MP3- en WMA- (Windows Media Audio) formaat worden afgespeeld. Alle audiosystemen zijn voorzien van een extra ingang voor het aansluiten van externe geluidsdragers.

MERK

EDITORS' CHOICE