NIEUWSB&W

Microsoft TV in Europa


Redactie HiFi.nl | 13 juni 2006 | B&W

(gezien op Internet)

Frankrijk is deze maand het eerste Europese land waarin de internettelevisie en video-on-demand-dienst Microsoft TV wordt geïntroduceerd.

Club Internet, de Franse internettak van telecombedrijf Deutsche Telekom, brengt Microsofts iptv-dienst vanaf eind juni voor zijn bestaande klanten. Nieuwe Club Internet-abonnees kunnen vanaf eind augustus gebruikmaken van de dienst, zo meldt Reuters.

Microsoft TV werd in september vorig jaar gelanceerd in de Verenigde Staten als onderdeel van Microsofts strategie om zich ook meer op marktsegmenten als telecom, media en thuisnetwerken te richten. Met Microsoft TV kunnen gebruikers hdtv kijken, live televisie pauzeren, naar twee programma`s tegelijk kijken en tot vijftig uur opnemen.

Club Internet heeft in Frankrijk 500.000 abonnees, en is daarmee kleiner dan concurrenten Orange en Neuf Cegetel. De software voor Microsoft TV wordt waarschijnlijk nog deze zomer bij Deutsche Telekom geïntroduceerd voor de Duitse markt en in het najaar volgt de Britse BT Group. Volgens Elena Branet, marketing manager voor Microsoft TV, biedt de televisiemarkt veel mogelijkheden. "Deze markt biedt ons grote mogelijkheden. Er zijn wereldwijd 1,6 miljard televisietoestellen.", verklaarde Branet tegenover Reuters. "Iptv is populair bij telecombedrijven" , vervolgt Branet. "Ze kunnen hun inkomsten per abonnee vergroten door naast telefonie en data ook videodiensten aan te bieden."

MERK

EDITORS' CHOICE