NIEUWSB&W

hdtv gehypet


Redactie HiFi.nl | 16 juni 2006 | B&W

(gezien op Internet)

UPC heeft het WK voetbal nooit als ijkpunt voor high definition tv (hdtv) gezien. Volgens de kabelaanbieder is hdtv nu nog een nichemarkt. Dit zei Erik-Jan Gelink, marketing-directeur bij UPC, dinsdagmiddag tijdens het Cross Media Café over hdtv. UPC kwam de afgelopen weken onder vuur te liggen omdat het kabelbedrijf moeite had om de voor hdtv benodigde mediabox op tijd voor het WK voetbal bij zijn klanten te krijgen.

Gelink bestreed dat UPC van tevoren had ingezet op het WK. Dat hadden de media er volgens hem van gemaakt. "Wij hebben het WK nooit aangegrepen als ijkpunt voor hd."

Dat één van de bezoekers van de bijeenkomst van een medewerker van UPC had begrepen dat hdtv wel degelijk zou worden geïntroduceerd met het oog op het WK, was volgens Gelink een misverstand. "We willen bij hdtv heel klein starten, net zoals destijds bij digitale televisie", stelde Gelink. "UPC gelooft in het lanceren van diensten die werken. We willen niet meteen bij Kassa zitten. Pas als het goed is, geven we vol gas."

De marketing-directeur meent dat veel consumenten zich nog nauwelijks hebben verdiept in hdtv. "Er zijn zoveel veranderingen achter elkaar dat het voor consumenten niet te behappen is. De consument blijft de belemmerende factor. Hdtv is een vervolgstap. We moeten eerst digitale tv goed voor elkaar hebben. Voor mij is hd iets te veel gehypet."

MERK

EDITORS' CHOICE