NIEUWS

Warner: campagne HD-DVD én Blu-ray

Redactie HiFi.nl | 20 maart 2007

(gezien op het Internet)

Kennis van consumenten over HD-formaten te laag

Warner Home Video gaat met een uitgebreide campagne de kennis van consumenten over de nieuwe high definition dvd-formaten proberen te vergroten. 
 
Volgens Warner Home Video toont onderzoek aan dat het kennisniveau over high definition - met daarbinnen de twee formaten HD DVD en Blu-ray - op dit moment laag is. Dit leidt tot onduidelijkheid en veel vragen bij consumenten. Om hier verandering in te brengen, start Warner deze maand met een campagne.

Sinds 15 maart is er op deze site meer te lezen over wat de nieuwe high definition-technologie precies inhoudt.

Daarnaast zal de aandacht worden gevestigd op high definition-films op speciale filmwebsites en weblogs. Ook is er op alle reguliere Warner-dvd`s een informatieve trailer te zien.

Warner Home Video brengt dit jaar ongeveer zestig HD-films uit en ondersteunt hierbij zowel Blu-ray als HD DVD. Dit is natuurlijk een slimme zet, want hoe de strijd tussen de formaten ook zal uitpakken, Warner zal er altijd van verzekerd zijn dat het mee is gegaan met het succesvolste formaat.

"Een filmmaatschappij die een groot aantal HD DVD`s en Blu-ray-titels op de markt brengt, dient ook een voortrekkersrol te vervullen in het bewustwordingsproces rond high definition", aldus marketingdirecteur Dennis van der Lubbe van Warner Home Video in Nederland. "Hierin past ook onze strategie om beide formaten te ondersteunen, zodat er richting de kopers van dvd`s geen barrières worden opgeworpen."


EDITORS' CHOICE