NIEUWSPioneer

Pioneer: nieuwe reclamecampagne


Redactie HiFi.nl | 18 oktober 2007 | Pioneer

Pioneer start een nieuwe wereldwijde merkcampagne, gekoppeld aan de lancering van de KURO flatscreen-tv’s. Als onderdeel van deze strategie introduceert Pioneer® een nieuw merkplatform, ‘Seeing and hearing like never before`, met bijbehorende reclamecampagne die aansluit bij de passie van de consument voor home entertainment.

Deze nieuwe slogan en reclamecampagne kaderen binnen de algemene vernieuwing bij Pioneer. De geïntegreerde campagne, gecreëerd door TBWA\Chiat\Day Los Angeles, werd ontwikkeld om Pioneer te onderscheiden van de massaproductie van flatscreen-tv’s en de onderneming te herpositioneren als premiummerk met aandacht voor menselijke emoties, opgeroepen door home entertainment. De herpositionering van het merk komt ook tot uiting in het nieuwe logo van Pioneer. Dit is geëvolueerd tot een meer eigentijds symbool dat het imago van Pioneer een luxueuzer uitstraling moet geven.

De reclamecampagne maakt gebruik van vetgedrukte, verhalende zwart-witafbeeldingen die emotie uitdrukken, waarbij het zwart en de betekenis van de naam KURO subtiel worden benadrukt. De zwart-witfoto’s zijn van de bekroonde fotograaf Nadav Kander en de unieke beeldspraak geeft op artistieke wijze uitdrukking aan hoe een volledig zintuiglijke ervaring van beeld en geluid emotie als nooit tevoren tastbaar maakt. De beeldtaal weerspiegelt de sleutelwaarden van Pioneer op het vlak van categorievernieuwing en technologie, evenals het verlangen om entertainment een emotionele toets te geven.

“De lancering van deze reclamecampagne is een eerste stap binnen het meerjarige emotionele proces dat in alle aspecten van Pioneer tot uiting komt”, vertelt Marnix Somers, Directeur van de Afdeling Home Business. “Terwijl onze visie er altijd in heeft bestaan de beste audio- en videoproducten op de markt te maken, beroert deze nieuwe campagne de zintuigen en geeft onmiskenbaar te kennen dat Pioneer altijd de eerste keuze zal zijn op het vlak van entertainment”.

Eerder dit jaar kondigde Pioneer de lancering aan van zijn KURO-tv’s, baanbrekende flatscreen-tv’s met een ongeëvenaarde beeldkwaliteit. KURO, wat in het Japans diep, zwart en doordringend betekent, staat voor Pioneers streefdoel om alleen de beste audio- en videoproducten te ontwerpen, die ook emoties losmaken bij de gebruikers.


 
“Nadat we alle aspecten van Pioneer grondig hadden geanalyseerd, beseften we dat de onderneming echt een passie heeft voor het maken van fantastische producten”, vertelt Lee Clow, voorzitter en chief creative officer, TBWA\Chiat\Day. “Onze doelstelling bestaat erin het merk te laten evolueren van louter de verkoop van technologische snufjes en engineering tot een onderneming die de kracht van haar producten benadrukt om de zintuigen en emoties van de gebruiker te koppelen aan zijn favoriete entertainment”.

Als onderdeel van de wereldwijde merkstrategie herdefinieerde Pioneer de consumentendoelgroep voor zijn premiumproducten. Het doelpubliek, ook wel bekend als de ‘kritische entertainmentjunkie’, wordt ingedeeld in aandacht voor kwalitatief hoogstaande audio en video, passie voor entertainment en financiële slagkracht om zich dure aankopen te kunnen veroorloven.

Pioneer heeft zijn marketingengagement in Europa aanzienlijk verscherpt. De nieuwe reclamecampagne bestaat uit online, outdoor-, print- en immersie-evenementen. De mediakeuzes weerspiegelen de interesses en voorkeuren van de ‘kritische entertainmentjunkie’ met een luxueuze levensstijl, die hoogwaardig entertainment uiterst belangrijk vindt.

Breng een bezoek aan www.pioneer.be/kuro of www.pioneer.nl/kuro en kom alles te weten over de nieuwe campagne.

EDITORS' CHOICE