NIEUWS

Nederlander winkelt in de buurt


Redactie HiFi.nl | 23 november 2007

(Gezien op Internet)

Uit een trendanalyse van het Retail Management Center en Trendbox blijkt dat de lokale ondernemer genoeg toekomst heeft. Het gros van de consumenten zoekt het nog altijd het liefst dicht bij huis.

Uit het onderzoek, dat is uitgevoerd in opdracht van de nieuwe website www.ilocal.nl, blijkt dat de consument bewust kiest voor kwalitatieve, lokale winkels naast de bekende grote formuleketens. De komst van een website als ilocal is volgens de analyse daarom een logische stap, omdat het de enige website zou zijn die zich volledig heeft gespecialiseerd in het lokaal zoeken en vooral vinden van winkels, vakmensen en merken, producten en diensten. Dat daar behoefte aan is, blijkt uit het feit dat maar liefst 40 procent van alle zoekopdrachten in zoekmachines wereldwijd een lokaal karakter heeft.

De analyse van het Retail Management Center en Trendbox wijst verder uit dat we in de toekomst met een ander soort lokale ondernemer te maken krijgen. Namelijk de kleine gemakssupermarkt, de superspecialist (deze kiest voor één categorie producten en levert daarin superkwaliteit) en de oriëntaalse specialist (verkoopt versproducten, vaak seizoensgebonden maar heeft een smal en ondiep assortiment).

Op 19 november is ilocal een campagne gestart onder het motto ‘act local, find local’, die Nederland bewust moet maken van de mogelijkheden van het vinden van winkels in de buurt.
 

EDITORS' CHOICE