NIEUWSBenQ

BenQ verbetert service richting resellers en retailers

Redactie HiFi.nl | 20 december 2007 | BenQ

(ingezonden mededeling)

Een nieuwe distributiestrategie en extra account managers moeten de positie van BenQ gaan versterken. Duidelijkheid, specialisatie en optimale service voor retailers en resellers zijn de sleutelwoorden van de nieuwe strategie.



Onderdeel is dat BenQ voortaan met vier distributeurs samenwerkt, te weten Actebis, Ingram Micro, Quote Components en Heroparts. Daarnaast heeft BenQ een tweede account manager aangesteld en is het op zoek naar een derde. “Het dealerkanaal heeft nu de hoogste prioriteit”, aldus Lanny Swagers, sinds een half jaar de nieuwe Sales Manager Nederland. BenQ werkt nu met een duidelijk doel voor ogen: “We gaan het dealerkanaal weer op poten zetten en het aantal dealers en (web)retailers uitbreiden. Daarnaast hebben we het mes gezet in de wildgroei aan distributeurs en productgroepen.”

Voor de relaties in de detailhandel heeft BenQ een partnerprogramma ontwikkeld dat een aantal voordelen met zich mee brengt. Naast een uitgebreide service en begeleiding vanuit het BenQ hoofdkantoor gaan Authorized BenQ dealers aanspraak maken op de verschillende acties en diensten. Tegen voordelige tarieven kunnen Authorized BenQ dealers demo modellen aanvragen en worden zij als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe ontwikkelingen.

Om haar plannen te kunnen verwezenlijken heeft BenQ per 1 januari 2008 Marvin Loos als account manager bij BenQ Benelux aangesteld. Hij was eerder werkzaam als brand manager bij HP en als account manager bij distributeur ETC. BenQ is daarnaast nog op zoek naar een derde accountmanager.

Meer informatie over Heroparts kunt u lezen in ons recent gepubliceerde HiVisit artikel.


EDITORS' CHOICE