NIEUWSSony

Sony werkt samen met Arsenal


Redactie HiFi.nl | 24 december 2007 | Sony

(Ingezonden mededeling)

Voetbalclub Arsenal heeft haar speldagopbrengst dit seizoen verdubbeld tot £90.6 miljoen. Hiermee behaalde de club een opbrengst van £3 miljoen per wedstrijd. Deze stijging komt mede dankzij de entertainment toepassingen van Sony.

Door het plaatsen van 459 HD schermen in het Emirates Stadion is voetbal een totale beleving geworden. Arsenal kan nu door het gehele stadion wedstrijden live uitzenden en daarmee haar advertentie-inkomsten maximaliseren.


Arsenal wordt niet gesteund door externe fondsen, maar is zelf financieel verantwoordelijk. De speeldagen van de club zijn dan ook een belangrijke bron van inkomsten. Sinds de verhuizing van Arsenal naar het nieuwe Emirates stadion van Highbury in de zomer van 2006, zijn deze inkomsten mede dankzij Sony verdubbeld. Tijdens de bekendmaking van de clubresultaten dit jaar zei Adrian Ford, Commercieel Directeur van Arsenal: "Het Emirates Stadion is niet alleen een voetbalstadion, maar ook een plaats voor entertainment. Met Sony als onze Technology Solution Provider hebben we geÔnvesteerd in faciliteiten die onze fans entertainen terwijl ze naar het voetbal kijken. Daarmee zetten we onze fans op nummer ťťn Ťn verhogen we onze omzet."

459 HD Schermen

Het stadion beschikt dankzij de samenwerking met Sony over een enorme hoeveelheid aan apparatuur op het gebied van multimedia en entertainment. Er hangen in totaal 459 HD schermen in de algemene ruimtes, de club level areas en in de exclusieve boxen. Op deze manier biedt Arsenal haar bezoekers een scala aan mogelijkheden om de wedstrijden te bekijken. "Door het hebben van een eigen HD productie galerij kunnen we live uitzenden op grote schermen tijdens de wedstrijd. Daarnaast worden alle beelden ook op het netwerk van de Sony LCD schermen in alle andere ruimtes in het stadion getoond. Hierdoor kunnen we ook onze advertentie inkomsten maximaliseren," Aldus Ford.
Eigen producties

Dave Alexander van Venue Solutions- System Integrator en business partner van Sony in Engeland - legt uit dat door de nieuwe systemen het voor Arsenal mogelijk is om verschillende berichten af te stemmen op de specifieke doelgroepen in het stadion. Dit kan door gebruik te maken van de Sony ZIRIS digitale content creator en beheer software. Hiermee is Arsenal in staat het gehele communicatienetwerk zelf te besturen en te beheren via het scherm.† Dave Alexander: "Door het gebruik van deze techniek kan ook Arsenal TV, de productie-unit van Arsenal, eigen producties via de schermen uitzenden."

Toekomst

Adrian Ford: "Sinds augustus 2006 hebben we een fantastische entertainment ervaring kunnen bieden aan de supporters van Arsenal. Dit is terug te zien in onze cijfers. We kijken ernaar uit om onze relatie met Sony verder te ontwikkelen en daarmee onze fans nog meer entertainment van topkwaliteit te presenteren. Daarnaast kunnen we hiermee de commerciŽle mogelijkheden voor onze zakenpartners verder uitbreiden".

EDITORS' CHOICE