NIEUWSApple

Apple domineert huiskamer in 2013

Redactie HiFi.nl | 24 mei 2008 | Apple

(gezien op Internet)

Volgens onderzoeksbedrijf Forrester Research zal Apple binnen nu en vijf jaar de huiskamer domineren. Onderzoeksbureau Forrester deed die voorspelling in een rapport genaamd `The Future of Apple Inc`. Volgens James McQuivey en J.P. Gownder, auteurs van het rapport, werkt Apple met succes aan manieren om audio en video in de huiskamer te combineren met informatietechnologie. Het bedrijf gaat echter nog verder en voorspelt een aantal nieuwe producten, meldt PC World.



Een paar van de producten die Apple volgens Forrester zal ontwikkelen:

  • Een home server die het woord server niet in de naam heeft, waardoor consumenten niet worden afgeschrokken.
  • Een superafstandsbediening, door Forrester AppleSound genoemd, die alle apparaten die muziek voortbrengen in het huis kan besturen, waaronder iPods, audio-apparatuur en de pc.
  • Digitale fotolijstjes die afbeeldingen over het netwerk streamen
  • Kamergerelateerde wekkerradio`s die muziek via het netwerk streamen
  • Een HDTV versie van AppleTV.
  • Installatieservices voor al deze producten
  • Een betere versie van iTunes, die eenvoudig van afstand te beheren is en automatisch geüpdatet wordt.

Niet futuristisch

Volgens McQuivey lijkt het bovenstaande wellicht futuristisch, maar is niets van dit alles gebaseerd op fantasie: "Je vindt hier echt geen Star Trek-achtige technologieën. Maar het is vrij duidelijk dat de ambities van Apple verder gaan dan het exploiteren van de Mac, dus zijn we gaan nadenken over wat er in dat opzicht allemaal mogelijk is."



Logische stap

De auteurs van het rapport denken dat Apple meer stappen richting de woonkamer zal maken, omdat het vrij duidelijk is dat het bedrijf zich niet zal bezighouden met zakelijke IT-oplossingen of zich zal ontpoppen tot een telecomprovider: "De huiskamer is de meest logische plek voor Apple wanneer je naar de alternatieven kijkt. In andere richtingen liggen simpelweg niet genoeg mogelijkheden. Apple is niet geïnteresseerd in het verkopen van technologie alleen. Het bedrijf wil graag een liefdesverhouding hebben met haar consumenten, en er is geen betere plek om die te creëren dan in de huiskamer". 


EDITORS' CHOICE