NIEUWS

`Van experts kun je meer verwachten’


Redactie HiFi.nl | 01 juni 2008
(ingezonden mededeling)

Met de pay-off ‘Van experts kun je meer verwachten’ zet Expert een nieuwe koers uit in haar communicatiebeleid. De elektronicaformule legt in de vernieuwde folders en advertenties alle nadruk op de vakkennis van de verkopers en de uitgebreide service. De klant wordt overtuigd van de meerwaarde van een bezoek aan een Expert-winkel. De formulepijlers Beste Service, Deskundig Advies en Topkwaliteit worden meer kracht bijgezet.

Expert werkt onder de in januari aangetreden directeur Gabri Martèl verder aan de ingezette groei van de Expertformule, en maakt een ontwikkeling door van een inkooporganisatie naar een meer formulegestuurde verkooporganisatie. Daarbij past ook een nieuw communicatiebeleid, dat sinds 1 april wordt ingevuld door reclamebureau XXS. Een van de stappen daarin is het afscheid van de bekende slogan ‘Expert daar wordt je wijzer van’. Met de nieuwe pay-off wijst Expert naar haar onderscheidende positie in de branche.

Sfeervol

De consument zal de koerswijziging van Expert in positieve zin merken. Zo krijgen de winkels een kwalitatief meer hoogstaande en sfeervolle uitstraling, waarbij kwaliteit, flexibiliteit en onderscheidend vermogen de kernwaarden zijn. Naast de nieuwe pay-off is ook het consequenter en nadrukkelijk gebruik van de huiskleuren oranje, wit en zwart een stijlaanpassing. Zowel in de winkels als in folders en advertenties wordt gekozen voor een strakkere vormgeving, wat de overzichtelijkheid en kwaliteit benadrukt.



EK-garantie


Onder de noemer ‘Elke dag een scherpe voorzet. Van experts kun je meer verwachten’ heeft Expert in de laatste weken van mei de consument deelgenoot gemaakt van de verbeterde positionering van de winkelformule. Dagelijks wordt een populair product van een A-merk met een zeer opmerkelijke dagaanbieding centraal gesteld. De eerste actieweek was succesvol en Expert ziet de komende weken dan ook met veel vertrouwen tegemoet.

Daarnaast biedt Expert op veel artikelen ‘Garantie tot EK 2012’. Deze producten kennen een door Expert verlengde garantietermijn tot 48 maanden, het moment van het EK Voetbal dat in 2012 wordt gehouden. Daarmee geeft de elektronicaformule duidelijk aan betrouwbare topmerken te verkopen.

In 1967 werd de formule Expert opgericht in Nederland, Zweden, Finland, Noorwegen, Denemarken, Zwitserland en Duitsland. Hiermee werd een grote internationale formule van samenwerkende, zelfstandige ondernemers onder één naam op de Europese markt geïntroduceerd. In Nederland startten 64 winkels onder deze formule.

Internationaal is Expert met ruim 7.400 winkels in 22 verschillende landen gevestigd en behoort daarmee tot de grootste retailformules binnen home-elektronica in de wereld. Niet alleen wereldwijd is Expert uitgegroeid tot een toonaangevende winkelformule, ook in Nederland behoort de inkoopcombinatie met de formule Expert tot de top 3. In Nederland zijn ruim 185 Expertwinkels.

EDITORS' CHOICE