NIEUWSPanasonic

Panasonic houdt mondiale Eco-estafette


Redactie HiFi.nl | 14 oktober 2008 | Panasonic
(ingezonden mededeling)

Van 4 tot 16 oktober 2008 zal Panasonic Corporation met alle ondernemingen binnen de groep een ecologie-campagne houden met als naam `Panasonic Eco Relay`. Tijdens die campagne zullen de medewerkers van alle vestigingen over de hele wereld diverse milieuvriendelijke activiteiten uitvoeren.

De campagne is de praktische uitvoering van een idee dat vorig jaar de Eco Ideas Contest won die onder alle Panasonic medewerkers werd gehouden. Doel van het Eco Relay event is het creëren van een mondiale bedrijfsomgeving waarin elke medewerker vrijwillig meedenkt over revolutionaire eco-ideeën en deze ook in praktijk brengt. Hiermee wordt tevens de saamhorigheid onder alle medewerkers over de hele wereld versterkt en kunnen we dankzij de collectieve inventiviteit een bijdrage leveren aan een harmonieuze co-existentie met het milieu.



Tijdens de vastgestelde activiteitenperiode zullen 342 vestigingen in 39 landen en regio’s deelnemen aan diverse activiteiten voor het milieu, zoals voorlichting over het milieu, schoonmaakacties en het planten van bomen. Tegelijkertijd zal Panasonic, als blijk van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zijn milieu-initiatieven verder uitbreiden door de gezinnen van de medewerkers hierbij te betrekken, evenals plaatselijke bewoners en kinderen. In totaal zijn ongeveer 520 acties gepland voor het Panasonic Eco Relay event van dit jaar. Algemeen geldt dat de onderneming streeft naar een vermindering van de CO2 –uitstoot met 500 ton, voornamelijk te realiseren door het planten van bomen.

Panasonic is sinds oktober 2007 zeer actief betrokken bij activiteiten die het milieu moeten behouden. Toen kwam het bedrijf met zijn Eco Ideas Declaration, die bestond uit drie concepten: Eco Ideas voor Producten, Eco Ideas voor Productieprocessen en Eco Ideas voor Iedereen, Overal. De Panasonic Eco Relay campagne is onderdeel van de Eco Ideas voor Iedereen, Overal. In Japan houdt de onderneming de `Love the Earth Citizens` Campaign (LE Activities)`. Hierbij gaat het om de medewerkers en hun gezinnen die proactief worden betrokken bij milieuactiviteiten in hun eigen huis en leefomgeving. Door middel van dit Eco Relay event wil Panasonic de LE activiteiten over de hele wereld uitbreiden, waarmee milieuactiviteiten – afgestemd op plaatselijke omstandigheden – opgezet worden en in praktijk worden gebracht.

Panasonic Eco Relay: aanbevolen activiteitenperiode per regio:

Japan: okt. 4 & 16
Azië & Oceanië: okt. 5 & 6
Europa: okt. 7 & 8
Latijns-Amerika: okt. 9 & 10
China & Noordoost Azië: okt. 12 & 13
Noord-Amerika: okt. 14 & 15
CIS, het Midden-Oosten & Afrika: okt. 4 tot 16

EDITORS' CHOICE