NIEUWS

Impuls voor elektronicaverkopen

Redactie HiFi.nl | 19 mei 2009

In de maand mei wordt het vakantiegeld uitgekeerd en dat betekent een forse impuls voor elektronicaverkopen. Een nieuwe laptop of lcd / plasma tv zijn de meest gewilde elektronicaproducten volgens onderzoek dat elektronicaketen BBC liet uitvoeren door Maurice de Hond.

Vorig jaar was een nieuwe tv nog het meest populair, maar in 2009 blijkt meer dan een kwart van de ondervraagden te kiezen voor een laptop of pc. In mei wordt naast in de feestmaanden november en december meer dan anders geld uitgegeven aan elektronicaproducten.
 

Terwijl er door het CBS vorige week nog een teruggang in de consumentenbestedingen gemeld werd merkt Erik Jansen, marketing manager van BBC deze maand een sterke impuls van bestedingen in de 51 BBC winkels in Nederland. “We merken het nu al in de winkels. Consumenten oriënteren zich meer dan anders op de aanschaf van laptops, iPods, camera’s en niet te vergeten tv’s”.

Dit artikel is ingekort. Kijk op Retailnieuws.nl voor het volledige artikel.


EDITORS' CHOICE