NIEUWSSony

Sony PSPgo voor downloadbare content


Redactie HiFi.nl | 04 juni 2009 | Sony

Sony Computer Entertainment heeft gisteren een nieuwe versie van de PlayStation Portable (PSP) aan de wereld voorgesteld. De PSPgo is lichter geworden, heeft een uitschuifbaar scherm en is gericht op downloadbare digitale content.

De nieuwe PSP is specifiek ontworpen voor aansluiting bij de digitale levensstijl van consumenten die onderweg willen genieten van downloadbare content. Deze mobiele consument neemt vandaag de dag liever geen schijfjes mee, maar verlangt on-demand amusement.
 
De PSPgo heeft geen UMD drive zoals zijn voorgangers, maar de content zoals muziek, filmpjes, games en foto’s moet worden gedownload en wordt opgeslagen in het interne flashgeheugen van 16 GB. Dit geheugen is uitbreidbaar met Memory Stick Micro-geheugenkaartjes. Ook krijgt de PSPgo ingebouwde Bluetooth, zodat het apparaat kan communiceren met Bluetooth headsets en mobieltjes. Het apparaatje heeft een 3,8 inch scherm en is 43 procent lichter dan de PSP 3000.



Content voor de PSPgo is te downloaden via het PlayStation Network. Vóór de introductie van de PSPgo dit najaar wordt de PlayStation Store content nog verder uitgebreid. Naast directe toegang tot de PlayStation Store vanaf de PSP (bijvoorbeeld via WiFi) kunnen gebruikers content bekijken en downloaden via hun pc met behulp van ‘Media Go’, een nieuwe softwaretoepassing. Met deze toepassing kunnen gebruikers via hun pc content ophalen uit de PlayStation Store en PSP-content zoals spellen, video`s, foto`s en muziek eenvoudig op hun pc beheren.

Verder komt Sony ook nog met een nieuwe muziektoepassing. “SenseMe Channels” is een muziekaanbevelingssysteem dat is gebaseerd op stemming. Muziek wordt door het systeem gecategoriseerd in kanalen als “Relax” en “Dance” en het systeem beveelt de gebruiker afspeellijsten aan.

De PSPgo is vanaf 1 oktober 2009 leverbaar in twee kleuren, Piano Black en Pearl White, twee van de populairste kleurstellingen sinds de introductie van het PSP-systeem in 2004. Hij gaat 249,- euro kosten.

EDITORS' CHOICE